Dodaj publikację
Autor
Joanna Kamocka
Data publikacji
2021-05-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
8

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Tematyka zajęć dotyka problemu jąkania się oraz radzenia sobie z taką dysfunkcją. Jest to ciekawe zagadnienie, które wzbogaca zasób językowy uczniów z działu słownictwa Państwo i społeczeństwo, tak aby swobodnie mogli zrozumieć treści na lekcji. Wybrany dział słownictwa zawsze stanowi dla uczniów wyzwanie, ponieważ często zawiera zwroty i sformułowania nie do końca przez nich rozumiane w języku ojczystym. Dodatkowo tekst nawiązuje do filmu nakręconego na podstawie prawdziwych wydarzeń, które miały miejsce w pierwszej połowie XX wieku Wielkiej Brytanii.
 Pobierz (docx, 17,7 KB)

Podgląd treści

Autor:

Joanna Kamocka

1. Etap edukacyjny i klasa:

szkoła ponadpodstawowa - liceum - klasa III

szkoła ponadpodstawowa - liceum- klasa IV

2. Przedmiot:

język obcy nowożytny – angielski

3.Temat zajęć/Rodzaj podręcznika

‘The King who couldn't speak’ - reading and listening practice. / Repetytorium Maturalne poziom podstawowy, wyd. Pearson

4. Czas trwania zajęć: 45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu:

Tematyka zajęć dotyka problemu jąkania się oraz radzenia sobie z taką dysfunkcją. Jest to ciekawe zagadnienie, które wzbogaca zasób językowy uczniów z działu słownictwa Państwo i społeczeństwo, tak aby swobodnie mogli zrozumieć treści na lekcji. Wybrany dział słownictwa zawsze stanowi dla uczniów wyzwanie, ponieważ często zawiera zwroty i sformułowania nie do końca przez nich rozumiane w języku ojczystym. Dodatkowo tekst nawiązuje do filmu nakręconego na podstawie prawdziwych wydarzeń, które miały miejsce w pierwszej połowie XX wieku Wielkiej Brytanii. Poza tym temat wynika z rozkładu materiału realizowanego podręcznika - "Repetytorium maturalne. Język angielski. Poziom podstawowy" - wydawnictwo Longman/Pearson.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii:

Zastosowanie technologii, w formie krótkiego filmiku na You Tube to ekspozycja uczniów na materiał autentyczny, który przypomina naturalną naukę języka. Ponadto, wykorzystanie TIK sprawia, że zajęcia są bardziej atrakcyjne dla ucznia co zdecydowanie sprzyja aktywizacji uczniów i jednocześnie pozwala na lepsze przyswojenie materiału. Dodatkowo materiały audiowizualne serwisu YouTube dają możliwość kontaktu z językiem angielskim w różnych dialektach, czy odmianach regionalnych. Uczniowie mogą słuchać, robić notatki, pisać streszczenia, ale przede wszystkim czerpać wzorce z modelowych prezentacji i analizować ich elementy. Materiały te mogą stanowić wstęp do dyskusji oraz być zachętą do dalszych poszukiwań w danym obszarze tematycznym. Wykorzystanie platformy LearningApps w celu utrwalenia nowego słownictwa i urozmaicenia zajęć.Możliwość przeprowadzenia zajęć on-line.

7. Cel ogólny zajęć:

Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem w oparciu o materiał autentyczny oraz fragment tekstu z podręcznika. Uczniowie rozwijają nowo poznane słownictwo, widzą jego zastosowanie w wypowiedzi i potrafią tworzyć wypowiedzi z wykorzystaniem słów i zwrotów poznanych podczas lekcji.

8. Cele szczegółowe zajęć:

Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z działem słownictwa - Państwo i społeczeństwo.

Doskonalenie umiejętność słuchania autentycznych materiałów językowych.

Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Rozwijanie umiejętności korzystania z aplikacji i narzędzi technologii informacyjno - komunikacyjnej w zakresie nauki języka obcego.

9. Metody i formy pracy:

Praca z całą klasą, praca indywidualna, praca w parach

10. Środki dydaktyczne:

Podręcznik "Repetytorium maturalne. Język angielski. Poziom podstawowy", nagrania audio, materiały pochodzące z internetu, oprogramowanie kursu do tablicy interaktywnej, film z youtube

11. Wymagania w zakresie technologii:

Komputer, odtwarzacz CD, rzutnik, głośniki ...