Dodaj publikację
Autor
Joanna B.
Data publikacji
2021-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji otwartej dla dla nauczycieli Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
 Pobierz (docx, 12,0 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji otwartej dla nauczycieli Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi

w Białej Podlaskiej, w dn. 17.02.2021 r.

Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna

Czas: 45 minut

Klasa: 3a

Nauczyciel prowadzący: Joanna B.

Temat: Co to jest złość i jak sobie z nią radzić?

Cele główny: zrozumienie uczucia złości,

poznanie sposobów konstruktywnego radzenia sobie ze złością

Cele szczegółowe: uczeń - rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje,

- analizuje własne reakcje i strategie związane ze złością,

- oswaja emocję złości i poszerza wiedzę na temat jej roli,

- poznaje nowe strategie radzenia sobie ze złością,

- poszukuje asertywnych rozwiązań w trudnych sytuacjach.

Metody: mini wykład, burza mózgów, dyskusja

Formy pracy: indywidualna, grupowa, w małych zespołach

Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, maskotki, książka „ Co zrobić, gdy się złościsz”, karta z ćwiczeniem (schemat mówienia o złości), kartoniki z zadaniami

1. Krótkie przypomnienie informacji o emocjach, prezentacja multimedialna. Prezentacja maskotek symbolizujących emocje i nawiązanie do filmu „W głowie się nie mieści”.

2. Rozmowa o roli emocji w życiu człowieka.

3. Zagadka – jaką emocją będziemy się dziś zajmować.

( Szkodzi piękności… czasem trudno nad nią zapanować…)

4. Burza mózgów – opisujemy złość - rozmowa i zapisanie na tablicy skojarzeń ze złością.

5. Czy nad złością można panować? - strategie radzenia sobie ze złością

a) Schemat postępowania - jak mówić o złości – omówienie schematu i rozdanie dzieciom kart do ćwiczeń – ćwiczenie w parach

b) Ćwiczenie uważnego oddychania – głęboki wdech i długi wydech, koncentracja na oddechu

c) Poszukiwanie asertywnych rozwiązań w sytuacji, gdy jesteśmy zdenerwowani i coś nie jest po naszej myśli – indywidualna karteczka z zadaniem dla każdego dziecka. Przedstawianie propozycji rozwiązań.

d) Prezentacja książki „Co robić gdy się złościsz”

6. Podsumowanie. Rozmowa o tym, co ważnego dzieci zapamiętały o złości.

Dokończenie przez dzieci zdania „Gdy będę bardzo zły/ zdenerwowany…”

Załącznik

Karta – schemat mówienia o złości (emocjach) wyd. Heim „Sposoby na złość – karty pracy”