Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
Nauczyciela mianowanego Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Westerplatte w Michowie ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: ks. mgr Grzegorz Lipiński
Stanowisko: nauczyciel Religii
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Michowie
Dyrektor szkoły: mgr Bożena Morawska
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2018 r.
Data Zakończenia stażu: 31. 05. 2021 r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.)
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U, 2018 poz. 1574).
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy i promocji szkoły.
(§ 8 ust. 3 pkt 1)
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Terminrealizacji
Udział w formach doskonalenia i stosowania wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu.
- Udział w kursach i konferencjach na temat metodyki nauczania, wykorzystania technologii w edukacji.
- Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami: Burza mózgów, dyskusja panelowa, pokazy, prezentacje multimedialne, rozmowy kierowane, projekcje, dyskusja, praca z tekstem, „słoneczko”, piramida wartości.
Cały okres stażu
Cały okres stażu na większości lekcji
Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.
- Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na katechezie przy pomocy komputera.
- Przygotowywanie sprawdzianów, kart pracy ucznia, testów, krzyżówek, dyplomów, gazetek ściennych dokonywanie analiz i diagnoz.
- Komunikowanie się z nauczycielami i rodzicami poprzez e-dziennik, a-mail, prowadzenie lekcji zdalnie
- Prowadzenie katechez z wykorzystaniem programów multimedialnych Google, Facebook. Korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej, tabletów i smart fonów.
-Uczestnictwo w kursach i szkoleniach komputerowych doskonalących umiejętności wykorzystania komputera, skanera, drukarki i kserokopiarki w codziennej pracy.
Na bieżąco w okresie stażu.
Cały okres stażu.
Na bieżąco przez okres stażu i w zależności od zaistniałej sytuacji.
Przez cały okres stażu.
Przez okres stażu.
Wzbogacenie i wykorzystywanie wideoteki, płyt CD i DVD na zajęciach lekcyjnych.
- Korzystanie z technologii informatycznej podczas zajęć.
- Korzystanie z tablicy interaktywnej, telewizora LCD, prezentacji multimedialnych, filmów o tematyce religijnej na katechezie, wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z internetu na potrzeby katechezy
W ciągu stażu.
Cały okres stażu na większości katechez.
Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy.
Przeglądanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno – katechetycznej i gromadzenie informacji tematycznych.
Opracowanie i ...