Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASY VII
Cel wychowania:
Doskonalenie umiejętności współdziałania podczas nauki, zabawy oraz wypełniania przydzielonych obowiązków w domu i szkole, nawiązywania pozytywnych więzi i relacji w środowisku szkolnym i wobec członków rodziny. Budzenie poczucia identyfikowania się ze społecznością szkolną i lokalną. Propagowanie i kultywowanie tradycji szkolnych, rodzinnych, lokalnych i narodowych.
Planowane efekty działań wychowawczych
Uczeń:
Rozwija umiejętności pracy w grupie rówieśniczej;
Dostrzega i rozwija swoje mocne strony i talenty;
Poszerza umiejętności mające usprawnić wykonywanie obowiązków szkolnych, domowych;
Buduje świadomość dotyczącą potencjału młodych ludzi;
Odkrywa pasje i zainteresowania jako źródła pracy twórczej;
Rozwija umiejętności selektywnego wyszukiwania treści w Internecie; Internet jako bogactwo wiedzy;
Buduje świadomość dotyczącą niebezpieczeństw płynących z korzystania z Internetu;
Pogłębia więzi interpersonalne w szkole, rodzinie, społeczności lokalnej;
Zna swoje prawa i obowiązki;
L.p.
Jednostka tematyczna
Cele i zadania
Sposób realizacji
Treści i działania o charakterze wychowawczo – profilaktycznym
WRZESIEŃ
1
Kształtowanie samorządowej działalności ucznia
Kształcenie poczucia odpowiedzialności za własna szkołę.
Kształcenie umiejętności pracy w zespole.
Umiejętność opracowania harmonogramu prac.
Trening funkcji kierowniczych.
Dokonanie przez uczniów kolektywnego wyboru władz samorządu klasowego.
Prezentacja i autoprezentacja
Wybór samorządu klasowego.
Propagowanie zachowań prospołecznych. Wyposażenie ucznia w umiejętności niezbędne do współdziałania w zespole.
2
Bezpieczne zachowanie w szkole i poza szkołą
Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznej ewakuacji z budynków zagrożonych (np. pożarem)
Zapoznanie z zasadami alarmowania (powiadamiania) straży pożarnej o zaistniałym zdarzeniu.
Zapoznanie z zasadami postępowania w czasie pandemii
Pogadanka
Rozmowa
Nauczyciel odpowiada na pytania uczniów związane z tematem
Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci, i młodzieży oraz poczucia własnej wartości.
3
Jestem członkiem społeczności klasowej i szkolnej
Poznaje statut szkoły i regulaminy zawierające prawa i obowiązki ucznia.
Wie, jakie skutki wynikają z nieprzestrzegania obowiązków ucznia.
Wie, w jaki sposób odwoływać się, gdy naruszane są jego prawa.
Zapoznanie ze Statutem szkoły
Nauczyciel odpowiada na pytania uczniów związane z tematem
Propagowanie zachowań prospołecznych. Wyposażenie ucznia w umiejętności niezbędne do współdziałania w zespole.
4
Ach, ci chłopcy! – Dzień Chłopaka
Uczymy się wyrażać uczucia
Różnica pomiędzy przyjaźnią a miłością
Określenie cech idealnego kolegi, brata
Pogadanka
Przygotowanie niespodzianek
Wspólna zabawa
Wzajemne poznanie się. Integracja zespołu klasowego
5
Jak dobrze organizować swój tydzień pracy i plan dnia?
Kształtowanie umiejętności planowania czasu pracy i czasu wolnego
Higiena pracy i nauki
Pogadanka
Dyskusja
Kształcenie umiejętności przestrzegania zasad higieny osobistej, higieny otoczenia, nawyków prozdrowotnych oraz aktywnego spędzania wolnego czasu
PAŹDZIERNIK
6
Zasiądźmy do obiadu.
Zdrowy posiłek
Savoir vivre przy stole
Przepis kulinarny
Pogadanka
Dyskusja
Scenki rodzajowe
Kształcenie umiejętności przestrzegania zasad higieny osobistej, higieny ...