Dodaj publikację
Autor
Joanna B
Data publikacji
2021-05-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ćwiczenia wyciszające i pobudzające, przykłady zabaw.
 Pobierz (docx, 13,5 KB)

Podgląd treści

Ćwiczenia wyciszające

Masaż pleców masażerem i opowiadanie jakiejś historyjki o tematyce, którą lubi dziecko (dynozaury, księżniczki itp.).

„Naleśnik” - zawijanie dziecka w materac lub grudy koc, udawanie, że jest naleśnikiem, który smarujemy dżemem, posypujemy cukrem, kroimy, nakładamy na widelec.

„Konik” - masaż ciała szczotka lub szorstką rękawicą, połączony z historyjką –„Jesteś pięknym wyścigowym konikiem i szykujesz się do wielkiej gonitwy, musisz dobrze wyglądać. Czeszemy jedna nogę itd.

Gra „Twister” w spokojnej wersji, bez zbytniej rywalizacji, ćwiczenia nie muszą być wykonane na czas.

Gra w kręgle cięższą piłką.

Zabawa w przepychanie – udajemy dinozaury, traktory (zależnie od tego, co lubi dziecko).

Walka na miecze z wykorzystaniem piankowych makaronów.

„Nie chcę wpaść do wody” – ćwiczenie polegające na stąpaniu gołymi stopami po różnych fakturach. Podłoga to woda, porozkładane przedmioty (podłoża z różnymi fakturami) to kamienie, które chronią przez wpadnięciem do wody.

„Śpiący miś” – dociskanie dziecka zawiniętego w pled, leżącego na brzuchu. Dziecko udaje śpiącego misia, a którego trudno.

Kształty – dajemy dziecku wybrany kształt na kartce (np. samochód, miś, miecz, lalka), dziecko musi ułożyć na jego konturach koraliki; może też karlikami wypełnić obrazek, jeśli spodoba mi się ta zabawa.

Ćwiczenia podbudzające

Skakanie na dużej piłce.

Skakanie przez gumę.

Jazda na rowerze lub udawanie szybkiej jazdy leżąc na plecach i poruszając nogami.

Zabawa w berka – różne rodzaje: berek kolory, berek kucany itp.

Tor przeszkód z wykorzystanie różnych aktywności (pełzanie, skakanie, wspinanie, turlanie, celowanie).

„Wiewiórki do dziupli” – dzieci biegają po sali, na sygnał „wiewiórki do dziupli”, każde dziecko wchodzi do rozłożonej na podłodze szarfy, szarfy rozłożone są w różnych częściach sali.

„Sztorm” – dzieci biegają po sali, na środku rozłożony jest materac. Na hasło „sztorm” dzieci musza wskoczyć do łódki – na materac. Dziecko, które nie zdąży, ześlizgnie się

z materaca - odpada. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Gra w badmintona, inne zabawy z odbijaniem rakietą.

Zabawy skakaną – przeskakiwanie na dwóch nogach, na jednej nodze.

„Konik” – jedno dziecko przepasane jest skakanką lub szarfą, a drugie jest woźnicą. Razem biegają po sali, potem następuje zamiana ról. Można dołożyć historyjką – „teraz konik przeskakuje przez rzeczkę, terasz bardzo szybko biegnie, teraz staje i pije wodę itp.

Opracowała Joanna B.