Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
2020/2021
Plan rozwoju zawodowego
Imię i nazwisko: mgr Izabela Meller
Szkoła: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Mostach
Dyrektor: mgr Anna Szymborska
Stanowisko: nauczyciel wspomagający
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Planowana data ukończenia stażu: 31 maj 2021 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr Marta Kamińska
Kwalifikacje:
• Rozpoczęcie Studiów Podyplomowych - październik 2020r. na kierunku edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu - przewidywana obrona pracy dyplomowej czerwiec 2021r.
• Terapeuta integracji sensorycznej
• Ukończone studia podyplomowe edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
• Ukończone studia magisterskie pedagogika wczesnoszkolna, specjalizacja terapia pedagogiczna
Cel uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
| | | |
|Zadania - przewidywane efekty | | |Formy realizacji | |Termin |Sposób dokumentowania | |
| | | | | | |
| |- analiza |przepisów prawnych dotyczących awansu | |- krótkie notatki z analizy | |
|Zapoznanie się |zawodowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa | |przepisów | |
|z procedurą awansu zawodowego |o systemie oświaty, Prawo oświatowe (przepisy | |- napisanie planu rozwoju | |
| |wprowadzające), Rozporządzenie MEN w sprawie | |zawodowego | |
| |uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | | |
| |nauczycieli, Rozporządzenie MEN w sprawie zasad | | | |
| |organizacji i udzielania pomocy | |Okres całego stażu | | |
| |psychologiczno-pedagogicznej,Rozporz |MEN w | | | |
| | | | | | |
| |sprawie warunków organizowania kształcenia, | | | |
| |wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży | | | |
| |niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i | | | |
| |zagrożonych niedostosowaniem społecznym | | | |
| |- gromadzenie informacji | | | | |
| |z Internetu i prasy poświęconej oświacie | | | |
| | | | | | |
| | |rozmowa na temat systemu awansu | |- zatwierdzony plan rozwoju | |
|Nawiązanie współpracy |zawodowego, | | |zawodowego | |
|z opiekunem stażu |- określenie formy współpracy, | |Okres całego stażu |- scenariusze, konspekty | |
| |-ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na | |zajęć i potwierdzenie | |
| | | | | |
| |okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i | |opiekuna stażu, kontrakt | |
| |prowadzonych. | | | | |
| | | | | | |
| |- analiza |dokumentacji szkoły tj. Statut Szkoły, | |- zapis w dokumentacji | |
|Poznanie zasad funkcjonowania |Procedury postępowania nauczycieli w sytuacjach | |przebiegu stażu | |
|i organizacji szkoły |kryzysowych, program wychowawczo-profilaktyczny |Okres całego stażu |- Programy rewalidacyjne | |
| | | |- Arkusz wielospecjalistycznej oceny | |
| | | |rozwoju ucznia | |
| |- udział w zebraniach Rad Pedagogicznych | |- konspekty i scenariusze | |
| | | | | |
| | | | | | | - zapisy w dzienniku | |
| | | | | | |Strona 2/10 |
| |- zapoznanie się z programem oddziaływania |Wrzesień 2020 |- zapis w dokumentacji |
|Poznanie Podstawy Programowej |przedszkolnego realizowanym w placówce | |przebiegu stażu |
| | | | |
|Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad |- analiza regulaminu BHP |Wrzesień 2020 |- zapis w dokumentacji |
|bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy |i p/poż | |przebiegu stażu |
| | | | |
|na terenie szkoły | | | |
| | | | |
|Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego |- gromadzenie dokumentów dotyczących | |- zaświadczenia, |
| |realizowanego planu rozwoju zawodowego |Okres całego stażu |sprawozdania, scenariusze, |
| | | |notatki, itp. |
| | | | |
| |- opis realizacji zadań określonych w planie rozwoju | |- sprawozdanie z realizacji |
|Przygotowanie projektu sprawozdania | |czerwiec 2021 |planu rozwoju zawodowego |
| | | | |
§6 ust. 2 pkt. 2
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy
programowej
|Zadania - przewidywane efekty |Formy realizacji ...