Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
Nazwa i adres placówki: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2023 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Plan został zatwierdzony dnia…………………………………….. …………………………………………………
podpis dyrektora
Podstawa prawna opracowania:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 poz. 967 i 2245 Dz. U. 2019r. poz. 730)
2. Ustawa z dnia 13 czerwca 2019r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019 r. poz. 1287)
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele:
Rozwijanie umiejętności zawodowych, podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły.
§ 8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
|Lp. |Zadania |Sposób realizacji |Termin realizacji |
|1. |Stosowanie metod aktywizujących w pracy z dziećmi, sprzyjających |Prowadzenie zajęć z dziećmi z wykorzystaniem aktywizujących metod takich jak: burza mózgów, stacje |Okres stażu |
| |procesowi uczenia się. |zadaniowe, gry dydaktyczne, Metoda Dennisona, metoda werbalno-tonalna, itp. | |
|2. |Doskonalenie własnego warsztatu pracy. |Udział w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, rady |Okres stażu |
| | |pedagogiczne, szkolenia, kursy, warsztaty, webinaria, konferencje metodyczne). | |
| | | | |
| | |Studiowanie literatury z zakresu terapii logopedycznej | |
| | |oraz rewalidacyjnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | |
| | | | |
| | |Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki | |
| | |szkolnej i portali internetowych. | |
| | |Tworzenie własnego warsztatu pracy, pomocy dydaktycznych, materiałów pomocniczych | |
|3. |Korzystanie z programów komputerowych w pracy z dziećmi o |Korzystanie z komputerowych programów |Okres stażu |
| |specjalnych potrzebach edukacyjnych. |edukacyjnych, Internetu w celu optymalizacji pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | |
|4. |Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią |Samodoskonalenie. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Przygotowywanie kart |Okres stażu |
| |komputerową |pracy, pomocy dydaktycznych, gier dydaktyczno-logopedycznych, ogłoszeń, dyplomów, itp. przy użyciu | |
| |i informacyjną. |komputera. | |
| | |Opracowywanie diagnoz, dokumentów, sprawozdań, planów pracy korzystając z komputera. | |
|5. |Wykorzystywanie Internetu |Korzystanie z poczty elektronicznej do kontaktu |Okres stażu |
| |oraz jego zasobów |z innymi nauczycielami, placówkami, wydawnictwami oraz innymi podmiotami. | |
| | |Korzystanie z portali edukacyjnych, serwisów, forów dyskusyjnych do wymiany poglądów i terapii | |
| | |logopedycznej oraz rewalidacyjnej . | |
| | |Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego, szkoleń, przepisów i aktów prawa oświatowego, ich | |
| | |aktualizacji. | |
| | |Korzystanie w pracy dydaktycznej z zasobów Internetu oraz programów edukacyjnych. | |
| | |Pisanie i umieszczanie na stronie internetowej Ośrodka artykułów, zdjęć z przeprowadzonych konkursów. | |
| | |Pisanie ...