Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
DLA KLASY III
Rok szkolny 20…/20…
Cel wychowania:
Miejsce ucznia w grupie rówieśników i społeczności szkolnej; umiejętność współdziałania.
Efekty działań wychowawczych:
• ma poczucie przynależności do klasy jako ważnego jej ogniwa,
• chce i wyraża potrzebę działania w klasie jako grupie rówieśniczej,
• współtworzy i respektuje normy grupowe,
• doświadcza współzależności i współodpowiedzialności za działanie grupy,
• zna i właściwie stosuje zasady właściwego zachowania się w grupie (jest tolerancyjny, unika agresji).
• ma poczucie przynależności do rodziny, czuje się w niej kochany i bezpieczny,
• zna symbole i tradycje narodowe, czuje się Polakiem i członkiem społeczności europejskiej,
• rozumie potrzebę ochrony środowiska.
• dba o bezpieczeństwo własne i rówieśników.
| | | | |
|Cele |Forma realizacji |Odpowiedzialni |Uwagi |
|Bezpieczeństwo, pierwsza pomoc, zapobieganie wypadkom. |
| | | | |
|- Poznanie zasad ruchu drogowego i ochrony |- Zapoznanie z regulaminami i przepisami bhp obowiązującymi w sali|- wychowawca | |
|p. poż. |lekcyjnej, sali gimnastycznej, łazienkach, na boisku szkolnym i |- rodzice | |
|- Zapoznanie z zagrożeniami typowymi dla szkoły i gospodarstwa domowego ( z |placu zabaw. | | |
|uwzględnieniem pory roku). |-Wycieczki po okolicy w celu omówienia zasad bezpiecznego | | |
|- Wyrabianie nawyków właściwego zachowania się w sytuacjach zagrożenia życia i |korzystania z dróg publicznych podczas drogi do i ze szkoły. | | |
|zdrowia. |- Pogadanki z policjantem na temat bezpiecznego poruszania się po | | |
|- Kształtowanie i rozwijanie nawyków bezpiecznego zachowania się. |drogach – odblaski. | | |
|- Rozwijanie odpowiedzialności za własne i innych zdrowie i bezpieczeństwo.|- Zapoznanie z podstawowymi znakami i sygnałami drogowymi. | | |
|- Uzmysłowienie szkód spowodowanych brakiem niewłaściwego zachowania zasad |- Ćwiczenia udzielania pierwszej pomocy. | | |
|bezpieczeństwa. |- Omówienie zasad bezpiecznego i czynnego wypoczynku. | | |
|- Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy. |- Zabawy na śniegu. | | |
|- Kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu. |- Pogadanki. | | |
|- Zachęcanie do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku. | | | |
|- Bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych i wakacyjnych | | | |
|- Zachowanie wszelkiej ostrożności podczas pomocy rodzicom w pracach polowych | | | |
|(maszyny rolnicze). | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Nasza twórczość i zainteresowania. |
| | | | |
|- Rozwijanie zainteresowań pozaszkolnych ucznia |- Prezentacja zbiorów – moje hobby. |- wychowawca | |
|- Pobudzania aktywności uczniów. |- Prezentacja własnej twórczości na forum klasy i szkoły. |- rodzice | |
|-Wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole. |- Aktywny udział w uroczystościach i akademiach szkolnych. | | |
|- Popularyzowanie działalności pozalekcyjnej. |- Pogadanki o patronie szkoły; udział w akademii. | | |
|- Wzmacnianie poczucia więzi ze społecznością klasową, szkolną i lokalną. |- Organizowanie uroczystości klasowych. | | |
|- Wskazywanie różnych możliwości spędzania wolnego czasu. |- Udział w zajęciach pozalekcyjnych. | | |
|- Budzenie więzi ze szkołą ; popularyzacja dorobku szkoły. |- Wystrój klasy. | | |
|- Umożliwienie uczniom wejścia w różne role- koordynatora, inicjatora i wykonawcy. | | | |
|Tradycje narodowe i ludowe. |
| | | | |
|- Rozwijanie zainteresowań historią kraju i regionu. |- Rozmowa na temat obchodów Święta Niepodległości. |- wychowawca | |
|- Poznanie wydarzeń historycznych i próba ich oceny. |- Rozmowy na temat święta Komisji Edukacji Narodowej – |- rodzice | |
|- Kształtowanie poczucia umiłowania wolności |przygotowanie uroczystości ...