Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Opracowała: mgr Wioletta Pilawska
Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa w Szczepańcowej
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2018 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2021 r.
|Zagadnienia organizacyjne |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Uwagi/Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. |Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. |wrzesień 2018 r. |Wniosek o rozpoczęcie stażu, |
| | |MEN z dn. 26 lipca 2018 r., strony internetowe). | |plan rozwoju zawodowego. |
| | |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | |
| | | |wrzesień 2018 r. | |
|2. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. |Gromadzenie materiałów i dokumentów. |okres stażu |Potwierdzenia, zaświadczenia, |
| | | | |opracowane materiały. |
|3. |Przygotowanie projektu sprawozdania. |Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. |maj 2021 r. |Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju |
| | | | |zawodowego. |
|§ 8 ust. 3 pkt 1 |
|Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, |
|sprzyjających procesowi uczenia się |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Uwagi |
|1. |Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego |Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach dla Rady Pedagogicznej. |okres stażu | |
| | |Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli, | | |
| | |wydawnictwa. | | |
|2. |Wykorzystanie metod aktywnych na lekcjach matematyki|Prowadzenie zajęć matematyki i zajęć z wychowawcą z wykorzystaniem różnorodnych metod aktywnych.|okres stażu | |
|3. |Wykorzystywanie urządzeń |Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej, programów multimedialnych |okres stażu | |
| |i programów multimedialnych |i zasobów Internetu (np. multipodręczniki, „Eksperymentarium z plusem”). | | |
| |w pracy dydaktyczno-wychowawczej. | | | |
|4. |Wdrażanie uczniów do wykorzystania technologii |Nabywanie przez uczniów umiejętności korzystania z encyklopedii multimedialnych i internetowych |okres stażu | |
| |komputerowej i Internetu. |podczas lekcji. | | |
| | |Nabywanie umiejętności korzystania z programów komputerowych i Internetu do pracy własnej | | |
| | |uczniów i nauki. | | |
| | |Nabywanie umiejętności korzystania z zasobów szkoły: komputer, projektor, tablica interaktywna. | | |
|5. |Wykorzystywanie Internetu oraz jego zasobów. |Stosowanie poczty elektronicznej do kontaktu z innymi nauczycielami, wydawnictwami, |okres stażu | |
| | |księgarniami. | | |
| | |Wykorzystywanie zasobów Internetu w celu uzyskania | | |
| | |informacji na temat szkoleń, awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego,| | |
| | |ich aktualizacji, ofert księgarni i wydawnictw oraz do pozyskiwania materiałów i pomysłów na | | |
| | |zajęcia edukacyjne. | | |
|6. |Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik |Tworzenie scenariuszy lekcji, sprawdzianów, kart pracy, prezentacji multimedialnych, pomocy |okres stażu | |
| |komputerowych. |dydaktycznych. | | |
|§ 8 ust. 3 pkt 2 |
|Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach ...