Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć wychowawczych w internacie
Data zajęć: 15.12.2020
Czas trwania zajęć: 45 minut
Osoba prowadząca: Klaudia Bulanda
Grupa uczniów: 3 uczennice w wieku od 10 do 12 lat
Typy i rodzaje zajęć:
oświatowe
Formy pracy:
indywidualna
zbiorowa
Temat zajęć: Poznajemy symbole i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia.
Cele ogólne:
utrwalanie wiadomości na temat symboli i zwyczajów bożonarodzeniowych
Cele szczegółowe
Wychowanek:
znajduje w kalendarzu datę przypadającą na Wigilię i Święta Bożego Narodzenia,
odpowiada na pytania wychowawcy dotyczące zwyczajów Świąt Bożego Narodzenia,
czyta pytania dotyczące symboli i zwyczajów bożonarodzeniowych i spośród podanych dwóch odpowiedzi wybiera odpowiedź prawidłową,
słucha fragmentu kolędy i spośród podanych trzech tytułów wybiera odpowiedź prawidłową.
Metody pracy:
pogadanka
klasyczna metoda problemowa
ćwiczebne
Środki realizacji:
kalendarz
etykiety
prezentacja multimedialna
Etapy pracy
Czynności wychowawcy
Czynności wychowanków
Uwagi
Część wstępna
Wigilijny czas
Zadaje uczennicom pytania naprowadzające je na temat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.
Prosi uczennice o podanie daty przypadającej na Wigilię i Boże Narodzenie oraz odnalezienie ich w kalendarzu.
Odpowiadają na pytania wychowawcy.
- kalendarz
- etykiety
Część właściwa
Symbole i zwyczaje bożonarodzeniowe
Quiz świąteczny
Jaka to kolęda?
Przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnej wychowawca omawia z uczennicami symbole i zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia.
Prosi po kolei uczennice o przeczytanie pytań i wybranie właściwej odpowiedzi.
Prosi uczennice o wysłuchanie fragmentu kolędy i wybranie prawidłowego tytułu.
Podczas oglądania prezentacji multimedialnej odpowiadają na pytania wychowawcy
Czytają poszczególne pytania i wskazują prawidłową odpowiedź.
Słuchają fragmentu kolędy i wskazują prawidłową odpowiedź.
- prezentacja multimedialna
- tablica interaktywna
- tablica interaktywna
Część końcowa
Ocena pracy wychowanek
Ocenia pracę wychowanek.