Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Ścisło
Data publikacji
2021-05-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Elżbieta Ścisło Stanowisko: Nauczyciel mianowany wychowania przedszkolnego Placówka: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Bochni – Oddział przedszkolny Dyrektor: mgr Marian Mikulski Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2018r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2021r. PODSTAWA PRAWNA: - Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z2018r. poz.967) - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 z późniejszymi zmianami) CEL GŁÓWNY: - Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: - Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; - Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz przedszkola;. - Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; - Osobisty rozwój; - Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego; - Dbanie o dobre imię placówki i promowanie jej w środowisku §8 ust. 3 pkt 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Zadania podejmowane w okresie stażu Formy i sposoby realizacji Termin realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności informatycznych - Udział w kursach komputerowych. - cały okres stażu 2. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej 3.Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - Projektowanie i wykonanie pomocy dydaktycznych, kart pracy dostosowanych do potrzeb dzieci w oparciu o różnorodne programy komputerowe oraz portale edukacyjne; - Wykorzystanie poczty elektronicznej do kontaktów z rodzicami dzieci oraz innymi nauczycielami; - Opracowywanie dokumentacji przedszkolnej oraz tej związanej z awansem zawodowym przy pomocy komputera; - Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli - Korzystanie z dostępnych na portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, pedagogiki i psychologii - Korzystanie z tablicy interaktywnej - Wykorzystywanie rzutnika multimedialnego, oraz komputera do wyświetlania prezentacji multimedialnych; - cały okres stażu - rok szkolny 2018/2019 2019/2020 2020/2021 - cały okres stażu - cały okres stażu 4. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. - Stosowanie w pracy metod aktywizujących np. burza mózgów, eksperymentowanie, dyskusja, metoda badawcza, doświadczenia, Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne, - Wykorzystywanie w pracy zajęć integracji sensorycznej - cały okres stażu §8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli 1.Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli - Opracowanie scenariusza zajęć; - Prowadzenie zajęć dla nauczycieli; - Dokonanie ewaluacji zajęć; - cały okres stażu 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ciągu bieżącej pracy oraz na radach pedagogicznych - Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów); - Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach; - Współorganizowanie imprez i uroczystości przedszkolnych; - Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń; - Opracowanie i zreferowanie wybranych zagadnień i problemów zgodnie z bieżącymi potrzebami przedszkola - cały okres stażu - cały okres stażu - wg harmonogramu Imprez - cały okres stażu - wg potrzeb 3. Dzielenie się pomocami dydaktycznymi z innymi nauczycielami - Udostępnienie scenariuszy zajęć, scenariuszy z uroczystości, kart pracy, pomocy dydaktycznych wykonywanych samodzielnie - cały okres stażu 4. Publikowania materiałów edukacyjnych, metodycznych w Internecie - Opublikowanie na portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego; - Publikowanie na portalach edukacyjnych scenariuszy zajęć oraz scenariuszy z uroczystości przedszkolnych, czy innych publikacji -maj 2021r. - cały okres stażu §8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1.Doskonalenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udział w szkoleniach i kursach - Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatnych do potrzeb własnych i przedszkola - cały okres stażu 2. Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań i zdolności dzieci - Przygotowywanie i opieka nad dziećmi biorącymi udział w konkursach przedszkolnych , międzygrupowych, zewnętrznych - Tworzenie kącików tematycznych, - Organizowanie wycieczek pieszych oraz autokarowych, - Przygotowywanie imprez i uroczystości przedszkolnych samodzielnie oraz w współpracy z koleżankami i rodzicami m.in.: Mikołajki, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Andrzejki Dzień Rodziny, Dzień Mamy i Taty, uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej, Bal karnawałowy, Dzień Pluszowego Misia, Święto Niepodległości - Dokonanie obserwacji dzieci z zakresu uzdolnień w danej dziedzinie (plastyka, muzyka, ) praca z tymi dziećmi - zgodnie z harmonogramem konkursów - zgodnie z planem rozwoju przedszkola - wg harmonogramu uroczystości i imprez -cały okres stażu 3. Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami - Pedagogizacja rodziców; - Zachęcanie i zaangażowanie rodziców w przedsięwzięcia grupowe i przedszkolne; - Prowadzenie zebrań, zajęć otwartych, uroczystości okolicznościowych; - Prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami; - Redagowanie gazetki przedszkolnej - cały okres stażu - rok szkolny 2018/19 4. „Rozmiłowanie dzieci w literaturze i teatrze” - Organizowanie konkursów: recytatorskiego i plastycznego - opracowanie regulaminu - Wyjścia od Oratorium - Zorganizowanie wyjścia do pobliskiej biblioteki - cały okres stażu Październik- maj Cały okres stażu 5. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi. - Nawiązanie współpracy z Pocztą Polską wycieczka do urzędu pocztowego; - Nawiązanie współpracy z OSP; - Nawiązanie współpracy z Komisariatem Policji - wycieczka do komisariatu, spotkania z policjantami; - Nawiązanie współpracy z Domem Kultury w Bochni oraz współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Biblioteką Publiczną - Zorganizowanie spotkania z higienistką szkolną i stomatologiem - cały okres stażu 6. Udział z dziećmi w zbiórkach i akcjach charytatywnych - zbiórka nakrętek dla chorych dzieci - zbiórka baterii, góra grosza - przeprowadzenie zbiórki karmy dla zwierząt w zimie - cały okres stażu - listopad - luty 7. Promowanie kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” oraz udział w projekcie „Poznaję moje miasto i okolice” oraz program innowacji pedagogicznej „Mały patriota” - zorganizowanie akcji wymiany książki: - stworzenie kącika wymiany książek w holu przedszkola; - opracowanie regulaminu wypożyczania książek; - zachęcanie rodziców do współpracy na rzecz głośnego czytania dzieciom, - współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną w Bochni - poznają nazwę własnej miejscowości - oglądają i rysują jak wygląda herb miasta - poznaje zabytki swojego miasta - korzystają z informacji dostępnych na stronie internetowej -cały rok 2019/20 2018r. -2020r. wrzesień – maj 2020/21 §8 ust. 3 pkt 4 a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego „ Programu terapeutycznego kształtującego mowę” - gromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu; - merytoryczne opracowanie programu; - realizacja programu na zajęciach; - ewaluacja programu rok szkolny 2018/2019 lub cały okres stażu w zależności od potrzeb 2. Opracowanie programu Kółka plastycznego „Mały artysta” - pobudzanie i rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci - gromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu; - merytoryczne opracowanie programu; - rok szkolny 2020/2021 §8 ust. 3 pkt 4 d opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji 1.Opracowanie publikacji z zakresu edukacji przedszkolnej - przeczytanie literatury i zabranie materiałów; - udział w szkoleniach; - Publikacja w czasopiśmie „Wiadomości przedszkolaka” lub na innym portalu Cały okres stażu
 Pobierz (docx, 25,9 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

ubiegającego się o stopień awansu zawodowego

nauczyciela dyplomowanego

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Elżbieta Ścisło

Stanowisko: Nauczyciel mianowany wychowania przedszkolnego

Placówka: Szkoła Podstawowa Nr 1 w Bochni – Oddział przedszkolny

Dyrektor: mgr Marian Mikulski

Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2018r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2021r.

PODSTAWA PRAWNA:

- Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z2018r. poz.967)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania

stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574 z późniejszymi zmianami)

CEL GŁÓWNY:

- Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

CEL SZCZEGÓŁOWY:

- Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej;

- Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz przedszkola;.

- Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych;

- Osobisty rozwój;

- Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego;- Dbanie o dobre imię placówki i promowanie jej w środowisku

§8 ust. 3 pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia

oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych,

sprzyjających procesowi uczenia się

Zadania podejmowane

w okresie stażu

Formy i sposoby realizacji

Termin realizacji

1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności informatycznych

- Udział w kursach komputerowych.

- cały okres stażu

2. Stosowanie technologii

komputerowej w pracy

pedagogicznej

3.Korzystanie z

komputerowych programów

edukacyjnych

- Projektowanie i wykonanie pomocy

dydaktycznych, kart pracy dostosowanych

do potrzeb dzieci w oparciu o różnorodne

programy komputerowe oraz portale edukacyjne;

- Wykorzystanie poczty elektronicznej do

kontaktów z rodzicami dzieci oraz innymi

nauczycielami;

- Opracowywanie dokumentacji

przedszkolnej oraz tej związanej z awansem

zawodowym przy pomocy komputera;

- Korzystanie z internetowych publikacji

innych nauczycieli

- Korzystanie z dostępnych na portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, pedagogiki i psychologii

- Korzystanie z tablicy interaktywnej

- Wykorzystywanie rzutnika multimedialnego, oraz komputera do wyświetlania prezentacji multimedialnych;

- cały okres stażu

- rok szkolny

2018/2019

2019/2020

2020/2021

- cały okres stażu

- cały okres stażu

4. Wykorzystywanie

nowatorskich metod i form pracy.

- Stosowanie w pracy metod aktywizujących

np. burza mózgów, eksperymentowanie, dyskusja, metoda

badawcza, doświadczenia, Metoda Ruchu

Rozwijającego W.Sherborne,

- Wykorzystywanie w pracy zajęć integracji sensorycznej

- cały okres stażu

§8 ust. 3 pkt 2

umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,

w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów

i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia

zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli

1.Przeprowadzenie zajęć

otwartych dla nauczycieli

- Opracowanie scenariusza zajęć;

- Prowadzenie zajęć dla nauczycieli;

- Dokonanie ...