Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-05, ocena:
A może jeszcze spróbować tego: Die Bezeichnung S-Bahn steht für: a) Stadtbahn b) Schnellbahn c) Straßenbahn d) Sonderbahn Berlin liegt an: a) Spree und Havel b) Oder und Lausitzer Neiße c) Lausitzer Neiße und Wütender Neiße d) Elbe und Weser Die Bezeichnung U-Bahn steht für: a) Untergrundbahn b) Unterstadtbahn c) Unterschnellbahn d) Unterfahrbahn Z pewnością wypadnie dobrze!
KONSPEKT LEKCJI
Z PRZEDMIOTU: JĘZYK NIEMIECKI
(z elementami oceniania kształtującego)
Data: 30.05.2021 r.
Prowadzący: Patryk Szawliński
Szkoła: Liceum Ogólnokształcące Dialogu Kultur ETZ CHAIM we Wrocławiu
Klasa: 2 LO
Czas: 13:00-13:45 (45 min.)
Temat: Landeskunde: Was weißt du über Berlin?
- Lekcja realioznawcza: Co wiesz o Berlinie?
CELE LEKCJI:
rozwijanie umiejętności pracy z niemieckojęzycznym materiałem filmowym;
przybliżenie elementów kultury krajów niemieckojęzycznych - Berlin;
rozumienie języka mówionego oraz przyswojenie nowego słownictwa.
CELE SFORMUŁOWANE W JĘZYKU UCZNIA:
wybierzesz najważniejsze informacje z obejrzanego filmu;
poznasz nowe słownictwo;
zdobędziesz informacje o Bramie Brandenburskiej (Brandenburger Tor) oraz niemieckim parlamencie (der Reichstag).
NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ (NaCoBeZu):
uważne czytanie poleceń z karty pracy;
wybrane elementy filmu: budowle, ich nazwy oraz przeznaczenie.
METODY:
skojarzeniowa - asocjogram;
praca z materiałem filmowym;
ćwiczeniowa - uzupełnianie kart pracy.
FORMA NAUCZANIA:
praca z całą klasą;
mediacja językowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Krótkie filmy z serii: Das schönste Land der Welt (rep. Michael Wigge):
Brandenburger Tor [https://www.youtube.com/watch?v=OMZQbMbSl78]
Der Reichstag in Berlin [https://www.youtube.com/watch?v=V-buuKAKUZE]
Karty pracy (z wyd. Pearson: ePanel):
Das schönste Land der Welt: Brandenburger Tor, Berlin
Das schönste Land der Welt: Der Reichstag in Berlin.
Słowniki niemiecko-polskie / polsko-niemieckie w wersji elektronicznej.
PRZEBIEG LEKCJI (METODY I AKTYWNOŚCI):
Wzajemne powitanie.
N-l podaje temat oraz cele lekcji.
N-l zapisuje na tablicy/wyświetla słowo BERLIN. Uczniowie podają kilka skojarzeń.
N-l wyświetla uczniom kartę pracę pt.: Brandenburger Tor (i udostępnia na czacie spotkania). Uczniowie wykonują zad. 1 i zad. 2 (Zadania przed obejrzeniem filmu). Następnie czytają odpowiedzi na forum.
Uczniowie przystępują do czytania zad. 3 i zad. 4 (Zadania podczas oglądania filmu). N-l włącza film. Uczniowie zaznaczają poprawne odpowiedzi w trakcie trwania filmu i minutę po jego zakończeniu. Następnie odczytują odpowiedzi na forum.
W zależności od tego, jak uczniowie szybko pracują i ile czasu pozostało, n-l podejmuje decyzję: uczniowie wykonują zad. 5 lub przechodzą do drugiej karty pracy.
N-l wyświetla i udostępnia uczniom drugą kartę pracy: Der Reichstag in Berlin. Uczniowie postępują tak samo, jak przy pierwszej karcie pracy.
Praca domowa:
Wykonaj zadanie 5 z drugiej karty pracy (Der Reichstag in Berlin):
Wciel się w rolę przewodnika po Reichstagu. Znajdź informacje na temat samego budynku i jego historii. Napisz, co można zwiedzić w gmachu parlamentu.
JAK SPRAWDZĘ, CZY CEL ZOSTAŁ OSIĄGNIĘTY?
Uczniowie wykonają zadania z kart pracy.
Uczniowie zrobią zadanie domowe.
………………………………….………..