Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
STOPIEŃ AWANSUnauczyciel kontraktowy
STOPIEŃ AWANSU
nauczyciel kontraktowy
Nazwisko imię nauczyciela prowadzącego zajęcia: Michalina Pawlikowska
Data zajęcia: luty 2020 r.
Temat obserwacji dyrektora: Wdrażanie dzieci do poznawania siebie i wyrażania swoich zainteresowań i preorientacji zawodowej.
Temat obserwacji dyrektora: Wdrażanie dzieci do poznawania siebie i wyrażania swoich zainteresowań i preorientacji zawodowej.
Temat zajęcia: Kim będę w przyszłości? Jaki będzie mój zawód?
Treści programowe: IV 20, I 5, III 8, IV 4
Cele operacyjne/umiejętności dzieci ( z dwupoziomowością), dziecko:
podaje nazwy znanych zawodów, wie na czym polega wykonywana praca,
rozpoznaje cechy danego zawodu (np.: strój, wykonywana czynność),
określa swoje zainteresowania oraz preorientację zawodową, opowiada o wymarzonym zawodzie,
układa obrazek złożony z kilku części,
rozwija umiejętność współdziałania w małym zespole oraz parze,
dokonuje analizy i syntezy sylabowej,
reaguje na polecenia słowne nauczyciela,
dopasowuje akcesoria do zawodu – karta pracy (4latki),
dokonuje analizy wyrazu, wykreśla odpowiednie litery w ramce – karta pracy (5-latki)
Metody: słuchowa, wzrokowa, oglądowa, czynna – zadania stawiane do wykonania; metody aktywizujące: Metoda Dobrego Startu, pedagogika zabawy, praca w parach (praca w małych zespołach).
Formy: zbiorowa (praca z całą grupą), zespołowa (praca w parach małych grupach), indywidualna (karta pracy).
Pomoce: komputer, rzutnik, ilustracje, numerki, puzzle, kartoniki z kropkami, tamburyn, kostka, obręcze, karty pracy.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
LP
KRÓTKI OPIS ZADANIA/ZABAWY
AKTYWNOŚĆ NAUCZYCIELA
AKTYWNOŚĆ DZIECKA Z PODZIAŁEM NA POZIOMY
MATERIAŁY I POMOCE, KARTY PRACY
1.
„Poznajemy zawody i miejsca pracy - Przedszkole Profesora Szymona” - Film Edukacyjny. Nazywanie i opisywanie zawodów przedstawionych w animacji.
Odtwarza film, zatrzymuje w odpowiednich momentach, tak bu dzieci udzieliły odpowiedzi.
Nazywają zawód, określają cechy charakterystyczne i potrzebne akcesoria do jego wykonywania.
Komputer, rzutnik, film edukacyjny.
2.
Rozmowa na temat przyszłości „Kim będę w przyszłości? Jaki będzie mój zawód? Rozmowa kierowana.
Nadzoruje przebieg rozmowy, zadaje pytania nakierowujące.
Opowiadają o wymarzonym zawodzie i swoich zainteresowaniach.
3.
Zabawa ruchowa „Poruszamy się jak…” z wykorzystaniem kostki z ilustracjami.
Wyjaśnia zasady zabawy, nadzoruje przebieg zabawy.
Improwizują ruchem zadanie z ilustracji.
Kostka z obrazkami przedstawiającymi różne zawody.
4.
„Odszukaj brakujące puzzle” praca w zespołach. Układanie puzzli w małych zespołach. Opowiadanie o ilustracjach.
Rozkłada na sali ponumerowane obręcze, rozdaje dzieciom puzzle, nadzoruje przebieg zabawy.
Odnajdują odpowiednia obręcz, układają puzzle w małym zespole, opowiadają o zawodzie z ilustracji,
Obręcze, numerki od 1-5, puzzle dla pięciu grup.
5.
„Nazywanie zawodu” – dzielenie na sylaby.Odnajdywanie kartonika z odpowiednia liczbą kropek – praca w zespołach.
Rozkłada kartoniki z kropkami, wyjaśnia reguły zabawy, nadzoruje poprawny przebieg zabawy.
Podają nazwę zawodu, wyklaskują sylaby ...