Dodaj publikację
Autor
Karolina Janaczyk
Data publikacji
2021-06-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dobrej zabawy
 Pobierz (docx, 18,5 KB)

Podgląd treści

WIOSNA W MOICH DŁONIACH

ZAJĘCIA KOLEŻEŃSKIE – ZMYSŁOPLASTYKA

Cel główny: rozwój zmysłów

Cele szczegółowe (dz.):

- obserwuje zachodzące zjawiska

- wyciąga wnioski

- nawiązuje prawidłowe relacje rówieśnicze

- dochodzi do kompromisu drogą dialogu

- podejmuje decyzje

- manipuluje zrobionymi masami

- odzwierciedla wiedzę o świecie za pomocą rysunku różnymi technikami

- ćwiczy chwyt pensetkowy

- reguluje oddech, wydłuża fazę wydechu

- wierzy we własne możliwości

- odczuwa radość z zabawy

Metody: własnych doświadczeń, zadaniowa.

Formy: indywidualna, jednolita zbiorowa.

Środki dydaktyczne: olej, woda + barwnik, mąka pszenna lub kukurydziana, mąka ziemniaczana, mydło w płynie, soda oczyszczona, ocet, pianka do golenia , tabletka musująca, klej w płynie, połówki butelki Pet z dziubkiem, skarpetki lub bawełniany materiał, , płyn do baniek, wysokie naczynie, plastikowe tacki, plastikowe talerzyki, kubki, miski, pipetki, folia malarska, papierowe ręczniki, chusteczki nawilżane, patyczki do lodów, foremki do kostek lodów, koraliki, papier toaletowy, makaron -nitki, kokardki, ryż, zadania do wykonania dla dzieci na kartce papieru np. obliczanie działania, numerki na stoliki, słomki, podkłady higieniczne, ręcznik.

UWAGA!

Dzień wcześniej:

- gotujemy makaron i ryż al’dente i barwimy barwnikami spożywczymi na wybrane kolory;

- oddzieramy 3 listki papieru toaletowego – na środkowym rysujemy obrazek np. wiosenne kwiaty/zwierzęta , na który składamy dwa pozostałe listki – w liczbie tyle ile dzieci;

- robimy lodowe kredki z wody barwnika i odrobiny mąki- mieszankę tych składników przelewamy do foremki do kostek lodu, do każdej kostki wkładamy patyczek do lodów;

- mrozimy koraliki w papce z sody oczyszczonej z wodą barwnikiem – papka musi być dać się formować, nie może być lejąca;

- robimy przyrząd do robienia baniek z połówki plastikowej butelki z ustnikiem i skarpetki, którą naciągamy na koniec bez ustnika;

- zadania dla dzieci np. zadania na odejmowanie i dodawanie oraz numerki na stolik ;

W dzień zabawy:

- obklejamy folią malarską podłogę -wyznaczamy strefę brudną i czystą -w strefie czystej można poruszać się tylko po skończonej zabawie po umyciu rąk i nóg;

- przygotowujemy stoliki z numerkami i produktami na stolikach – numerki stolika to rozwiązanie zadania matematycznego i jednocześnie wskazówka dla dzieci, z których produktów będą aktualnie korzystać; produkty wysypujemy do kubków, misiek, na plastikowe talerze – to czym dysponujemy i w zależności od ilości produktów.

PRZEBIEG:

Wprowadzenie do tematu:

-Jaką mamy porę roku?

- Jakie zmiany zachodzą wiosną w przyrodzie?

(pada deszcz, odmarza ziemia, rosną kwiaty itp.)

- Czy to pora wesoła czy smutna?

- Jakie dominują kolory?

Mówimy dzieciom, że będą rozwiązywać zadania, obserwować zjawiska, doświadczać różnego rodzaju konsystencji.

Pracują w parach i do stolika chodzą na zmianę raz jedna raz druga osoba z pary – muszą się dogadać kto i kiedy ...