Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Opracowanie i prowadzenie: …………………………
Zajęcia obserwowane dla nauczyciela kontraktowego
Temat: Wiosna w ogrodzie.
Data: 26.03.2021
Grupa: 5-6-latki
Cel główny: Kształcenie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania wprowadzenie znaku odejmowania (5-6l), rozwiazywania prostych zadań z treścią i zapisywania czynności matematycznych
Cele operacyjne:
prawidłowo przeliczy elementy zbioru w dostępnym sobie zakresie
odczyta cyfry od 1- 8
odliczy poprzez odejmowanie liczmanów (5l)
wyznaczy wynik odejmowania z wykorzystaniem liczmanów (6l)
odwzoruje liczbę elementów w zbiorze za pomocą liczmanów oraz symbolu (5l) liczby (6l)
rozumie znaczenie znaku odejmowania i równości i posłuży się nim podczas zapisu zadania z treścią (6l)
utworzy zapis do prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem znaków matematycznych : odejmowania i równości (6l)
odtworzy z pamięci treść wiersza w połączeniu z ruchem ciała
chodzi po wyznaczonej linii stopa za stopą z zachowaniem równowagi
z uwagą wysłucha poleceń nauczyciela i wykona skierowane do niego polecenia
Metody:
czynne: zadaniowa, ćwiczenia; słowne: objaśnienie; oglądowe: pokaz, aktywizujące – „escape room”
Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna jednolita
Realizacja podstawy programowej: I – 7, 9, III - 8 IV – 5, 15, 21
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I Część wstępna
Przedstawienie ogrodniczki Zosi (ilustracja) oraz zapoznanie się z regułami zabawy.
II Część główna
Zadanie 1.
Dodajemy - zabawa matematyczna.
Zapisz i wykonaj dodawanie: 3 + 5 =…..(8), odszukaj wynik dodawania w sali.
(Prawidłowy wynik jest następną wskazówką do drugiego zadania – puzel AR pod 8 – pod tulipanem jest wydrukowany kod QR - zagadka słowna)
(Pomoce: Genially 1, liczby w sali, puzel AR - tulipan, aplikacje puzzle AR, tablet)
Zadanie 2.
Ogrodnik – zagadka słowna.
Wybrane dziecko odczytuje kod QR za pomocą tabletu a n-lka czyta treść zagadki.
Spotkasz go w ogrodzie,gdzie pracuje co dzieńdba o krzaki i kwiatki,sadzi rośliny z użyciem łopatki.
(Zagadka słowna przekierowuje do następnego zadania – szukają ilustracji ogrodnika w sali. Pod obrazkiem ogrodnika jest dłoń, która oznacza zabawę paluszkową.
Pomoce: WYDRUKOWANY kod QR do Genially 2- zagadka, obrazek rolników – ogrodnika, hodowcy, plantatora
Zadanie 3.
Ogrodnik – zabawa paluszkowa.
Pięć tulipanów małych rosło przy sośnie
Gdy się jeden zerwiemy, ile nadal rośnie?
Pięć tulipanów małych rosło przy sośnie
Gdy dwa zerwiemy, ile nadal rośnie?
Itd.
( Za dobre wykonanie zadania jest kolejna wskazówka: znajdź symbol ręki w sali – jest na klockach do budowania ścieżki)
Pomoce: Klocki, piktogram dłoni
Zadanie 4.
Ogrodnik buduje ścieżkę w ogrodzie – zabaw ruchowa z el. równowagi.
Dzieci ustawiają ścieżkę z kamieni, zadaniem jest przejść stopa za stopa i utrzymać równowagę.
Kolejna wskazówka jest pod wybranym klockiem, zadaniem dzieci jest go znaleźć – przyklejony krokus. Czy widzicie gdzieś ilustracje ...