Dodaj publikację
Autor
Anna Wasilewska
Data publikacji
2021-06-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia dla grupy dzieci 5-6-letnich mające na celu kształcenie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania, wprowadzenia znaku odejmowania rozwiazywania prostych zadań z treścią i zapisywania czynności matematycznych z wykorzystaniem znaków -, =
 Pobierz (docx, 196,7 KB)

Podgląd treści

Opracowanie i prowadzenie: …………………………

Zajęcia obserwowane dla nauczyciela kontraktowego

Temat: Wiosna w ogrodzie.

Data: 26.03.2021

Grupa: 5-6-latki

Cel główny: Kształcenie kompetencji matematycznych w zakresie przeliczania wprowadzenie znaku odejmowania (5-6l), rozwiazywania prostych zadań z treścią i zapisywania czynności matematycznych

Cele operacyjne:

prawidłowo przeliczy elementy zbioru w dostępnym sobie zakresie

odczyta cyfry od 1- 8

odliczy poprzez odejmowanie liczmanów (5l)

wyznaczy wynik odejmowania z wykorzystaniem liczmanów (6l)

odwzoruje liczbę elementów w zbiorze za pomocą liczmanów oraz symbolu (5l) liczby (6l)

rozumie znaczenie znaku odejmowania i równości i posłuży się nim podczas zapisu zadania z treścią (6l)

utworzy zapis do prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem znaków matematycznych : odejmowania i równości (6l)

odtworzy z pamięci treść wiersza w połączeniu z ruchem ciała

chodzi po wyznaczonej linii stopa za stopą z zachowaniem równowagi

z uwagą wysłucha poleceń nauczyciela i wykona skierowane do niego polecenia

Metody:

czynne: zadaniowa, ćwiczenia; słowne: objaśnienie; oglądowe: pokaz, aktywizujące – „escape room”

Formy organizacyjne: zbiorowa, indywidualna jednolita

Realizacja podstawy programowej: I – 7, 9, III - 8 IV – 5, 15, 21

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I Część wstępna

Przedstawienie ogrodniczki Zosi (ilustracja) oraz zapoznanie się z regułami zabawy.

II Część główna

Zadanie 1.

Dodajemy - zabawa matematyczna.

Zapisz i wykonaj dodawanie: 3 + 5 =…..(8), odszukaj wynik dodawania w sali.

(Prawidłowy wynik jest następną wskazówką do drugiego zadania – puzel AR pod 8 – pod tulipanem jest wydrukowany kod QR - zagadka słowna)

(Pomoce: Genially 1, liczby w sali, puzel AR - tulipan, aplikacje puzzle AR, tablet)

Zadanie 2.

Ogrodnik – zagadka słowna.

Wybrane dziecko odczytuje kod QR za pomocą tabletu a n-lka czyta treść zagadki.

Spotkasz go w ogrodzie,gdzie pracuje co dzieńdba o krzaki i kwiatki,sadzi rośliny z użyciem łopatki.

(Zagadka słowna przekierowuje do następnego zadania – szukają ilustracji ogrodnika w sali. Pod obrazkiem ogrodnika jest dłoń, która oznacza zabawę paluszkową.

Pomoce: WYDRUKOWANY kod QR do Genially 2- zagadka, obrazek rolników – ogrodnika, hodowcy, plantatora

Zadanie 3.

Ogrodnik – zabawa paluszkowa.

Pięć tulipanów małych rosło przy sośnie

Gdy się jeden zerwiemy, ile nadal rośnie?

Pięć tulipanów małych rosło przy sośnie

Gdy dwa zerwiemy, ile nadal rośnie?

Itd.

( Za dobre wykonanie zadania jest kolejna wskazówka: znajdź symbol ręki w sali – jest na klockach do budowania ścieżki)

Pomoce: Klocki, piktogram dłoni

Zadanie 4.

Ogrodnik buduje ścieżkę w ogrodzie – zabaw ruchowa z el. równowagi.

Dzieci ustawiają ścieżkę z kamieni, zadaniem jest przejść stopa za stopa i utrzymać równowagę.

Kolejna wskazówka jest pod wybranym klockiem, zadaniem dzieci jest go znaleźć – przyklejony krokus. Czy widzicie gdzieś ilustracje ...