Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zdalnych zajęć rewalidacyjnych (Trening Umiejętności Społecznych)
dla ucznia klasy 1 szkoły podstawowej przygotowanych na Genially
https://view.genial.ly/607570938b960d0dfd6b909f/interactive-content-empatia-tus
TEMAT: Co to jest empatia? Okazywanie empatii i zrozumienia.
Rodzaj zajęć:
Trening Umiejętności Społecznych - rewalidacja ucznia objętego kształceniem specjalnym z uwagi na zespół Aspergera.
Cel ogólny zajęć:
ugruntowanie wiedzy na temat emocji własnych oraz kształcenie umiejętności prawidłowego odczytywania stanów emocjonalnych innych osób.
Cele szczegółowe zajęć - uczeń:
potrafi określić, jaką emocję odczuwa w danej chwili,
doskonali umiejętność dostrzegania i rozpoznawania uczuć i emocji innych osób,
odkrywa, czym jest empatia,
trenuje przyjazne zachowania wobec kolegów i koleżanek,
rozwija proces analizy i syntezy oraz spostrzegawczość,
czerpie radość z kolejno wykonanych zadań, ma poczucie sprawstwa.
wzbudza wiarę we własne możliwości.
Metody pracy:
oparte na słowie: rozmowa kierowana,
oparte na oglądzie: film,
oparte na działaniu: historyjka obrazkowa, ćwiczenia interaktywne.
Formy pracy:
indywidualna.
Środki dydaktyczne:
Zajęcia opracowane na panelu Genially:
Karta samopoczucia – Jaka pogoda pokazuje twój dzisiejszy nastrój, kalendarz interaktywny, film animowany, historyjka obrazkowa do filmu, krzyżówka interaktywna (hasło empatia), ćwiczenie interaktywne rozbudzające empatię ucznia.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Rundka wstępna (wstęp do zajęć):
Zapoznanie ucznia z formą, celem i przebiegiem zajęć.
Jaka pogoda pokazuje twój dzisiejszy nastrój? – określenie przez ucznia
i nauczyciela samopoczucia poprzez wskazanie odpowiedniej pogody.
Uzupełnienie kalendarza - przypomnienie nazwy dnia tygodnia, miesiąca, pory roku.
Wspólne oglądanie filmu animowanego – krótka historia o empatii i przyjmowaniu perspektywy innych osób. Rozmowa z uczniem:
Co Cię zaskoczyło?
Co Cię rozśmieszyło?
Co Ci się najbardziej podobało w prezentowanej historii?
Historyjka obrazkowa – porządkowanie obrazków ukazujących kolejne wydarzenia filmu. Wspólne opowiadanie – co się dzieje na danym obrazku, co wydarzyło się później. Zwrócenie uwagi na zachowanie i emocje bohaterów w różnych momentach filmu. Odniesienie się do doświadczeń ucznia.
Krzyżówka interaktywna - odkrycie, jak nazywa się umiejętność zauważania, rozpoznawania i współodczuwania emocji drugiej osoby (hasło empatia).
Ćwiczenie interaktywne – odkryj karty – rozbudzanie empatii u dziecka.
Podsumowanie zajęć. Rundka podsumowująca: „Na dzisiejszych zajęciach podobało mi się ...”. Odkrycie nagrody. Pożegnanie.