Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć rewalidacyjnych
TEMAT: Gry, zabawy i ćwiczenia rozwijające pamięć, koncentrację, spostrzegawczość oraz logiczne myślenie.
Cele główne:
usprawnianie funkcji mózgu m.in.: pamięci, koncentracji, spostrzegawczości oraz logicznego myślenia i motoryki dużej.
Utrwalenie umiejętności mnożenia prze 2
Utrwalenie podstawowych wiadomości o rzeczowniku i czasowniku
Cele szczegółowe:
rozwijanie umiejętności opowiadania, odpowiadania na pytania, budowania zdań poprawnych pod względem gramatycznym
doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik)
doskonalenie umiejętności posługiwania się poznaną wiedzą w praktyce
doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań i ćwiczeń na tablicy interaktywnej
kształtowanie koordynacji oko- ręka, oko-noga
utrwalanie mnożenia pamięciowego przez cyfrę 2
doskonalenie umiejętności grania w poznane na wcześniejszych zajęciach gry
Cele operacyjne:
uczennica:
wyszukuje rzeczowniki i czasowniki i przymiotniki wśród grupy wyrazów
grupuje odpowiednio wyrazy ( czasowniki, przymiotniki, rzeczowniki)
słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela
wykonuje zadanie wg usłyszanej instrukcji
rozumie pytanie i odpowiada na nie
aktywnie uczestniczy w zajęciach
samodzielnie wykonuje zadania na tablicy interaktywnej
odpowiada całym zadaniem na zadanie przez nauczyciela pytanie dotyczące
np.: planów na popołudnie
układa 2 elementowe puzzle matematyczne do nauki mnożenia przez 2
odkrywa i dopasowuje pasujące do siebie dwa obrazki ( gra memo)
dokonuje obliczeń pamięciowych (przy niewielkiej pomocy liczydła) w zakresie 20
przestrzega zasad podczas gry, czeka na swoją kolej.
zna kolejność wykonywania działań.
dokonuje podsumowania swojej pracy podczas zajęć.
prawidłowo dopasowuje wyniki do działań
Metody:
słowne - rozmowa, objaśnienia,
oglądowe - pokaz,
czynne - praktycznego działania,
Forma:
praca indywidualna
Pomoce: liczydło, gra typu memo- Granna „ Dwa razy dwa”, karty pracy, szarfy gimnastyczne, gra zręcznościowa „ Catch ball”, komputer, tablica multimedialna, gra planszowa „ Zgadnij co to?” puzzle 2 elementowe- mnożenie przez cyfrę 2, ołówek, plansza z wynikami do gry „ Żabie skoki”
Przebieg zajęć:
Zajęcia wstępne:
Stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery
Przypomnienie zasad panujących na zajęciach
Ćwiczenie: „Pudełko ciekawych pytań” Nauczyciel prosi aby uczennica wylosowała z pudełka 1 pytanie i odpowiedziała na nie w 3 zdaniach. Przykładowe pytanie|: Jakie masz plany na popołudnie?
Zajęcia właściwe:
Przebieg zajęć:
Zabawa „Zgadnij co to?” -Na kartce A4 umieszczone są 24 wyrazy. Gracz wybiera jeden wyraz ,a jego przeciwnik ma za zadanie odgadnąć jaki to wyraz. Pomocą w odgadywaniu, kim jest przeciwnik, są pytania, które powinny być formułowane tak, by można było na nie odpowiedzieć wyłącznie „tak” lub „nie”.
Przypomnienie uczennicy co to jest rzeczownik i czasownik.
Porządkowanie wyrazów: Zadaniem Oliwki jest wyszukanie na kartce z grą „ Zgadnij co to” rzeczowników i czasowników, a następnie zaznaczenie ich odpowiednim kolorem. Próby ułożenia kilku zdań z podanych wyrazów.
Złap, powiedz i rzuć – gra ...