Dodaj publikację
Autor
Justyna Makowska-Jabczyk
Data publikacji
2021-06-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
35

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do zainteresowania uczniów językiem angielskim oraz przekonania ich, że we współczesnym świecie język angielski jest przyszłością. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem. Atrakcyjna forma zajęć przyczyni się do znaczącego pogłębienia znajomości języka angielskiego oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecności języka angielskiego we współczesnym świecie.
 Pobierz (docx, 33,6 KB)

Podgląd treści

Justyna Makowska-Jabczyk ZAŁĄCZNIK NR.1

Nauczyciel Języka angielskiego

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego

w Morawicy

INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Explore the world through English

Integracja międzyprzedmiotowa

na kole języka angielskiego.

Podstawa prawna: Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 60) - art. 15 pkt 29b. oraz Ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59).

Odbiorcy działalności innowacyjnej: uczniowie klas 3 edukacji wczesnoszkolnej, chcący poszerzyć znajomość języka angielskiego,

Czas realizacji innowacji:  wrzesień 2020r. - maj 2021r.

I. WSTĘP

We współczesnym świecie znajomość języków obcych, zwłaszcza języka angielskiego, jest kluczowa. XXI wiek to era języka angielskiego, który jest językiem międzynarodowym i osiągnął wysoki status. Nauka języka angielskiego zwiększa możliwość globalnego zrozumienia świata. Biegłe posługiwanie się tym językiem sprawia, iż świat stoi przed nami otworem. Zdajemy sobie sprawę, że poszerzanie wiedzy z zakresu słownictwa języka angielskiego jest nieodzownym elementem edukacji współczesnego człowieka. Znajomość języków obcych daje możliwość komunikacji i nawiązywania kontaktów międzyludzkich, umożliwia otwarcie się na kulturę innych krajów. Ze znajomością języków można uczestniczyć w życiu ludzi z innych krajów, nawiązywać nowe przyjaźnie, znajomości, podróżowanie staje się znacznie łatwiejsze, kiedy nie trzeba pokonywać bariery językowej. Bardzo ważne jest podnoszenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego. Nadrzędnym zadaniem nauczyciela jest promowanie języka angielskiego wśród dzieci, jak również sprawianie, aby proces nauki przebiegał przyjemnie i efektywnie.

Inspiracją do powstania niniejszej innowacji jest dążenie do zainteresowania uczniów językiem angielskim oraz przekonania ich, że we współczesnym świecie język angielski jest przyszłością. Program innowacji zakłada, że nauka języka angielskiego nie będzie kojarzyć się uczniom z obowiązkiem. Atrakcyjna forma zajęć przyczyni się do znaczącego pogłębienia znajomości języka angielskiego oraz zmotywowania uczniów do samodzielnej nauki poprzez ukazanie wszechobecności języka angielskiego we współczesnym świecie.

Odpowiedzią na powyższe wymagania jest metoda CLIL – Content and Language Integrated Learning. Dotyczy ona zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego.

Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej.

Najważniejsze cechy metody CLIL:

systematyczna praca w grupie;

dobór ćwiczeń uwzględniający różne typy inteligencji uczniów;

nauka poprzez różne kanały sensoryczne;

stosowanie materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania

zintegrowanego;

symultaniczne użycie języka obcego i rodzinnego.

Zalety integracji międzyprzedmiotowej:

większa motywacja do nauki;

bardziej efektywne formy komunikacji;

rozwijanie zachowań społecznych;

rozbudzanie ciekawości i umiejętności samodzielnego myślenia i uczenia się.

Innowacja będzie realizowana na kole języka angielskiego. Wykorzystywane będą ...