Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Klaudia Śnieć-Dobrowolska
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2020 r.
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2023 r.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Lp.
Działania i zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposoby realizacji/ dokumentacji
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach stacjonarnych i internetowych dotyczących awansu zawodowego.
wrzesień 2020,
cały okres stażu,
według potrzeb
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Zaświadczenia.
2.
Odbycie stażu
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu .
Złożenie planu rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie stażu rozwoju zawodowego.
Napisanie sprawozdania ze stażu rozwoju zawodowego.
Wrzesień 2020
Cały okres stażu
Maj 2023
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Sprawozdane z realizacji stażu.
3.
Analiza własnej pracy
Obserwacja zajęć przez dyrektora.
Obserwacja zajęć przez innych nauczycieli.
Ewaluacja i samoocena swoich zajęć.
Cały okres stażu
Harmonogram spotkań.
Ankiety.
Scenariusze zajęć.
4.
Wykorzystanie technik komputerowych
Opracowanie programu wychowawczego dla swojej klasy.
Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji przy pomocy komputera.
Przygotowanie sprawdzianów, kart pracy ucznia, testów, krzyżówek, analiz, diagnoz.
Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez e – dziennik, a-mail.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu.
Wzbogacanie strony internetowej szkoły przez przekazywanie zdjęć, ważnych wydarzeń z życia klasy .
Korzystanie z tablicy multimedialnej, projektora, komunikatorów w pracy z uczniami.
Cały okres stażu
Dokumentacja.
Teczka wychowawcy klasy.
Zdjęcia, strona internetowa szkoły.
5.
Wykorzystanie metod aktywizujących w pracy z uczniem
Prowadzenie lekcji z zastosowaniem : burzy mózgów, dyskusji, gier, metody projektu.
Obserwacja lekcji innych nauczycieli , którzy stosują metody aktywizujące.
Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu metod aktywizujących przez szkolenia i samokształcenie.
Cały okres stażu
Zaświadczenia.
Scenariusze zajęć.
6.
Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej.
Przygotowanie świadectw, arkuszy ocen, dyplomów.
Opracowanie dostosowań dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
Dokonywanie wpisów w elektronicznym dzienniku lekcyjnym.
Cały okres stażu
Dokumentacja szkolna.
Librus.
UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI
§ 8 ust. 3 pkt. 2
Lp.
Działania i zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposoby realizacji/ dokumentacji
1.
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
Dzielenie się wiedzą ...