Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
1. Szkoła Podstawowa Specjalna
2. Prowadząca: Monika Szypowska
3. Temat : Składanie pociętych obrazków, dopasowywanie części obrazka do całości.
4. Rodzaj zajęć: korekcyjno-kompensacyjne,
5. Czas trwania zajęć: 30 min
6. Miejsce zajęć: gabinet pedagoga
7. Cele zajęć:
Rewalidacyjne:
•
•
•
•
usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
rozwijanie percepcji wzrokowej,
doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,
doskonalenie koncentracji uwagi.
Ogólne:
•
•
usprawniane analizatora wzrokowego,
rozwijanie zainteresowań ucznia.
Operacyjne:
Uczeń:
potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu;
potrafi ułożyć obrazki z części wg wzoru,
–
– wycina, dopasowuje i przykleja brakujące części obrazka,
–
układa mozaikę wg wzoru,
gra w memory, dobiera pasujące do siebie obrazki.
–
–
8. Metody kształcenia: słowne, praktycznego działania.
9. Formy pracy: indywidualna
10. Środki dydaktyczne: pięć pociętych obrazków do układania z wzorem (sprzęt muzyczny), cztery
obrazki z brakującymi elementami (zdjęcia drużyn piłkarskich), memory „Odkryj świat”,
mozaika z wzorami, „magiczny worek” z niespodzianką, nożyce, klej.
11. Przebieg zajęć:
– Powitanie ucznia. Podanie tematu zajęć.
„Składanie pociętych obrazków, dopasowywanie części obrazka do całości.”
– Układanie obrazków z części wg wzoru;
– Uzupełnianie obrazków brakującymi elementami – uczeń wycina, dopasowuje i przykleja
brakujące części obrazka;
– Układanie mozaiki – uczeń układa kompozycje wg wzoru,
– Memory „Odkryj świat” - Uczeń odkrywa karty z obrazkami, próbuje odnaleźć pasujące do
siebie obrazki.
– Podsumowanie zajęć. Pochwała ucznia za aktywną pracę na zajęciach.
– Losowanie niespodzianki z „magicznego worka”.
– Zakończenie zajęć, porządkowanie miejsca pracy.