Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć indywidualnych
1. Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy
2. Prowadząca: Monika Szypowska
3. Temat : Porządkowanie historyjek obrazkowych wg kolejności zdarzeń.
4. Rodzaj zajęć: dydaktyczno-wyrównawcze,
5. Czas trwania zajęć: 60 min
6. Miejsce zajęć: gabinet pedagoga
7. Cele zajęć:
Rewalidacyjne:
–
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, spostrzegawczości, uwagi,
usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej,
–
–
Ogólne:
–
–
–
stymulowanie rozwoju mowy i myślenia,
doskonalenie techniki czytania,
rozwijania zasobu słownictwa,
Operacyjne:
Uczeń:
–
–
układa wylosowane historyjki obrazkowe według kolejności zdarzeń,
z pomocą nauczyciela odczytuje pytania pod obrazkami i dobiera do nich poprawne
odpowiedzi.
8. Metody kształcenia: słowne, praktycznego działania.
9. Formy pracy: indywidualna
10. Środki dydaktyczne: 10 zestawów historyjek obrazkowo-zdaniowych z pytaniami w
ponumerowanych kopertach, ofertówka na dokumenty, „magiczny worek” z niespodzianką.
11. Przebieg zajęć:
– Powitanie ucznia. Podanie tematu zajęć.
– Porządkowanie historyjek obrazkowych wg kolejności zdarzeń.
– Historyjki obrazkowo-zdaniowe z pytaniami.
Uczeń losuje zestawy historyjek, przygląda się wylosowanym obrazkom i układa je we
właściwej kolejności, czyta pytanie pod pierwszym z nich, następnie czyta odpowiedzi na
trzech osobnych paskach i decyduje, która odpowiedź jest właściwa. Podobnie postępuje z
kolejnymi pytaniami. Po dobraniu odpowiedzi do wszystkich pytań czyta jeszcze raz całą
historyjkę, sprawdzając czy odpowiedzi są dobrze dobrane. Po zakończeniu pracy z daną
historyjką uczeń odwraca plastikową teczkę, do której włożył obrazki i napisy i ogląda
ilustrację, która powstała na odwrocie. Sprawdza czy zadanie wykonał poprawnie.
– Podsumowanie zajęć. Pochwała ucznia za aktywną pracę na zajęciach.
– Losowanie niespodzianki z „magicznego worka”.
– Zakończenie zajęć, porządkowanie miejsca pracy.
Lista obecności na zajęciach koleżeńskich
prowadzonych w dniu 16.10.2020 r.
Temat : Porządkowanie historyjek obrazkowych wg kolejności zdarzeń.