Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauczyciel: …..
Przedmiot: język angielski
Data: 14.06.2021 r.
Klasa: I c
Temat: Powtarzamy wiadomości z rozdziału The weather.
Cele lekcji:
- powtórzenie i utrwalenie słownictwa z zakresu pogody i ubrań
- ćwiczenie sprawności rozumienia ze słuchu oraz mówienia
- utrwalanie pisowni poszczególnych wyrazów
Metody nauczania:
- metody aktywizujące – gry, zabawy
- metoda naturalna
- metoda komunikacyjna
- metoda reagowania ciałem (TPR)
- elementy dramy
Pomoce dydaktyczne:
- karty obrazkowe i wyrazowe
- realne przedmioty - ubrania
- tablica multimedialna
Przebieg lekcji
1. Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności
2. Powtórzenie słówek dotyczących pogody – nauczyciel pokazuje karty obrazkowe, a uczniowie nazywają pogodę przedstawioną na obrazkach
3. Nauczyciel pyta jaka jest dziś pogoda, uczniowie odpowiadają
4. Nauczyciel odsłania wyrazy związane z pogodą, literka po literce, uczniowie odgadują jaki wyraz jest ukryty na kartce, a następnie umieszczają podpisy pod odpowiednimi kartami obrazkowymi
5. Powtórzenie słówek związanych z ubraniami – wylosowani uczniowie pojedynczo przychodzą na środek sali, gdzie losują z worka ubranie. Bez pokazywania ubrania opisują je mówiąc kiedy zakłada się to ubranie (jaka jest wtedy pogoda) oraz na jaka część ciała zakładają to ubranie. Pozostali uczniowie z klasy odgadują o jakie ubranie chodzi.
6. Nauczyciel wydaje polecenia uczniom np. wstań jeśli masz ubraną niebieską koszulkę, otwórz książkę jeśli masz ubrane krótkie spodenki itp.
7. Uczniowie oglądają na tablicy multimedialnej odcinek programu „Steve and Maggie” pt. „Funny Picnic, what’s the weather like?”, a następnie odpowiadają na pytania dotyczące filmiku.
8. Zakończenie lekcji