Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji
1 Temat: What’s the time, please? – podawanie czasu.
Zakres treści z podstawy programowej:
Podstawowe funkcje językowe umożliwiające posługiwanie się językiem w prostych,
nieformalnych sytuacjach dnia codziennego
2. Sprawność mówienia:
zadawanie prostych pytań oraz udzielanie odpowiedzi
zdobywanie i udzielanie informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego
Sprawność rozumienia ze słuchu:
ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji romówcy
Zagadnienie programowe:
Funkcje i sytuacje:
Podawanie godziny
Słownictwo:
Liczebniki 1-30
Sprawność mówienia:
Odpowiadanie na pytania w prostych sytuacjach życia codziennego
Cele operacyjne: (uczeń)
podaje wynik prostych działań na liczbach 1-30
zadaje pytania o godzinę oraz odpowiada na takie pytania
ustawia godzinę na zegarze na podstawie wypowiedzi nauczyciela
wykonuje obliczenia dotyczące czasu, podając która godzina jest w danym mieście,
uwzględniając różnicę czasu
wpisuje pod zegarem wskazaną godzinę
zakreśla odpowiednie godziny przy zegarach
dopasowuje zegary do odpowiednich godzin
Metody:
Praktyczna (ćwiczenie z odczytywaniem liczb)
Praktyczna (wypełnianie kart pracy)
Zasady:
Poglądowości
Systematyczności
Łączenia teorii z praktyką
Przystępności
Formy:
praca z cała klasą
praca w parach
praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
karteczki z działaniami na liczbach 1-30
kartki z zegarami i godzinami
zegar ścienny
karty z nazwami miast
karty pracy
Przebieg:
Powitanie uczniów i gości, odczytanie tematu i celów lekcji.
Uczniowie kolejno losują kartki z działaniami na liczbach od 1 do 30 i odczytują na
głos wynik
Nauczyciel wiesza na tablicy karty z rysunkami zegarów oraz godzinami. Uczniowie
dopasowują godziny do zegarów.
Uczniowie losują karteczki z zegarami i w parach odgrywają krótkie dialogi. Jeden
uczeń zadaje pytanie o godzinę, a drugi uczeń udziela odpowiedzi. Później zamieniają
się rolami.
Uczniowie kolejno ustawiają na zegarze godzinę, którą podaje im nauczyciel.
Nauczyciel wiesza na tablicy nazwy trzech miast z różnych krajów i podaje różnicę
czasu w odniesieniu do Polski. Uczniowie wykonują obliczenia i podają która godzina
jest w danym mieście.
Uczniowie wykonują samodzielnie trzy zadania na kartach pracy.
Podsumowanie lekcji, pożegnanie uczniów i gości.