Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
IMIĘ I NAZWISKO: KATARZYNA BRZÓZKA
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 1.09.2018
CZAS TRWANIA STAŻU: 2 LATA 9 MIESIĘCY
PRZEWIDYWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2021
WSTĘP - CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
ZADANIE: Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego
FORMY PRACY: wstępna analiza i ocena własnych umiejętności, zapoznanie się z aktualnymi przepisami Prawa Oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego, śledzenie zmian w Prawie Oświatowym
EFEKTY: wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego, przygotowanie Planu Rozwoju Zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
DOWODY REALIZACJI: autorefleksja, wniosek o rozpoczęcie stażu, Plan Rozwoju Zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły
ZADANIE: dokumentowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
FORMY: systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych zadań
EFEKTY: dokumenty zaświadczające realizację zadań wynikających z Planu Rozwoju Zawodowego
DOWODY REALIZACJI: zgromadzona dokumentacja
ZADANIE: przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
FORMY: opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego Planu Rozwoju – dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy
EFEKTY: uzyskanie oceny dorobku zawodowego
DOWODY REALIZACJI : Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego, ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły
Para 8 WYMOGI DOTYCZĄCE NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
PARA 8 UST 1 – PODEJMOWAĆ DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU DOSKONALENIE WARSZTATU PRACY, W TYM UMIEJĘTNOŚCI STOSOWANIA TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
ZADANIE: doskonalenie własnego warsztatu pracy
FORMY: powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych, gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej, tworzenie bazy zasobów multimedialnych
EFEKTY: podniesienie jakości nauczania, uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych
DOWODY: zbiór pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć
ZADANIE: wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej
FORMY: korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki, poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego przez Internet
EFEKTY: pozyskiwanie nowych wiadomości, znajomość przepisów prawa oświatowego
ZADANIE: opublikowanie w Internecie zatwierdzonego Planu Rozwoju Zawodowego oraz materiałów dydaktycznych
FORMY: opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego na portalu internetowym, udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych
EFEKTY: wykorzystanie Internetu w praktyce
DOWODY: lista stron z publikacjami
ZADANIE: wykorzystanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej
FORMY: prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej, wykorzystanie programów multimedialnych oraz zasobów Internetu, wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowania różnych materiałów
EFEKTY: wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce, wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów, uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego
DOWODY: dokumentacja szkolna, prace uczniów
ZADANIE: wykonywanie zadań egzaminatora i weryfikatora Okręgowej Komisji Edukacyjnej
FORMY: praca w zespole sprawdzającym egzamin po ósmej klasie oraz egzamin maturalny
EFEKTY ...