Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Krzykawiak
Data publikacji
2021-07-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cel główny: poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem piłek. Cele szczegółowe: Dziecko: - zna różne rodzaje piłek, - kształtuje sprawność fizyczną, - doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, - dba o bezpieczeństwo własne i kolegów podczas zabaw z piłką. Formy pracy: - indywidualna, zbiorowa. Metody pracy: - słowne, - oglądowe, - praktyczne. Środki dydaktyczne: piłki, ilustracje przedstawiające różne dyscypliny sportowe, obrazki figur geometrycznych, nagranie melodii szybkiej i wolnej, grzechotka, stemple z ziemniaka, karty pracy z konturem piłki Przebieg zajęć: 1. Powitanie: Wszyscy są, witam was, zaczynamy, już czas. Jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy. 2. Nauczyciel wita dzieci, które (dzieci machają): - lubią jeść lody, - mają na sobie coś czerwonego, - lubią długo spać, - lubią bawić się zabawkami. 3. Zagadka o piłce: Jest okragła niczym kulka, Dzieci chętnie z nią biegają, Na boisku, w czasie meczów, Kopią ją i odbijają. 4. Pokaz różnego rodzaju piłek (plażowa, koszykowa, tenisowa itp.): - opisanie wyglądu i kształtu piłek, - porównanie wielkości piłek, - omówienie, do jakich zabaw i gier mogą służyć piłki. 5. Zabawy ruchowe: - podawanie piłki z rąk do rąk górą, - podawanie piłki zgodnie z tempem melodii (wolno lub szybko), - podawanie piłki i reagowanie na sygnał dźwiękowy (zmiana kierunku), - rzucanie piłki do koleżanek i kolegów po podaniu imienia, - naśladowanie ruchów piłki. 6. Wykonanie pracy plastycznej - stemplowanie. 7. Podsumowanie zajęć.
 Pobierz (pdf, 37,1 KB)

Podgląd treści

Cel główny: poznanie zabaw ruchowych z wykorzystaniem piłek.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna różne rodzaje piłek,
- kształtuje sprawność fizyczną,
- doskonali koordynację wzrokowo-ruchową,
- dba o bezpieczeństwo własne i kolegów podczas zabaw z piłką.

Formy pracy:
- indywidualna,
zbiorowa.

Metody pracy:
- słowne,
- oglądowe,
- praktyczne.

Środki dydaktyczne: piłki, ilustracje przedstawiające różne dyscypliny sportowe, obrazki figur
geometrycznych, nagranie melodii szybkiej i wolnej,
grzechotka, stemple z ziemniaka, karty pracy z konturem piłki

Przebieg zajęć:
1. Powitanie:

Wszyscy są, witam was,
zaczynamy, już czas.
Jestem ja, jesteś Ty,
raz, dwa, trzy.

2. Nauczyciel wita dzieci, które (dzieci machają):
- lubią jeść lody,
- mają na sobie coś czerwonego,
- lubią długo spać,
- lubią bawić się zabawkami.

3. Zagadka o piłce:

Jest okragła niczym kulka,
Dzieci chętnie z nią biegają,
Na boisku, w czasie meczów,
Kopią ją i odbijają.

4. Pokaz różnego rodzaju piłek (plażowa, koszykowa, tenisowa itp.):
- opisanie wyglądu i kształtu piłek,
- porównanie wielkości piłek,
- omówienie, do jakich zabaw i gier mogą służyć piłki.

5. Zabawy ruchowe:
- podawanie piłki z rąk do rąk górą,

- podawanie piłki zgodnie z tempem melodii (wolno lub szybko),
- podawanie piłki i reagowanie na sygnał dźwiękowy (zmiana kierunku),
- rzucanie piłki do koleżanek i kolegów po podaniu imienia,
- naśladowanie ruchów piłki.

6. Wykonanie pracy plastycznej - stemplowanie.

7. Podsumowanie zajęć.