Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
azdunek2, 2021-07-30, ocena:
dzień dobry. Rewelacyjny projekt. Czy mogłabym poprosić o pytania i wskazówki do gry terenowej na adres anetazdunek2@wp.pl? pozdrawiam
skrzypekteresa@wp.pl, 2021-10-06, ocena:
Dzień dobry. Bardzo ciekawy projekt. Czy mogłabym poprosić o pytania i wskazówki do gry terenowej na adres skrzypekteresa@wp.pl? Dziękuję i pozdrawiam
Tytuł projektu: „Polski ZŁOTY ma 100 lat”
Główny cel projektu: Zapoznanie dzieci i młodzieży z procesem ewolucji formy polskiego Złotego oraz uświadomienie jego znaczenia dla gospodarki i pozycji Polski w świecie.
Forma i uzasadnienie wyboru formuły przeprowadzenia Projektu:
Prezentacja multimedialna.
Stworzenie prezentacji multimedialnej przyczyni się do rozbudowy bazy materiałów edukacyjnych.
Questing
Uczniowie biorący udział w zajęciach będą mogli utrwalić swoje wiadomości poprzez udział w questingu. Ta forma gry terenowej posiada duży walor edukacyjny z różnych dziedzin, co ułatwia proces nauki. W przystępny sposób przekazuje wiedzę w myśl konfucjańskiej zasady:
„Powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, pozwól mi zrobić a zrozumiem”.
Konkurs plastyczny.
Konkurs plastyczny pobudza dziecięcą kreatywność, motywuje do działania i zaangażowania w życie szkoły, pozwala na osiągnięcie sukcesu na miarę własnego talentu.
Konkurs wiedzy o Polskim ZŁOTYM
Uczniowie zmotywowani do działania poprzez współzawodnictwo, będą mogli podsumować zdobyte wiadomości i umiejętności.
Wycieczka edukacyjna.
Uczniowie będą mogli zobaczyć czym jest pieniądz, jaką przebył drogę i jak pomaga w codziennym życiu. Będzie to także okazja do utrwalenia zdobytych wiadomości i umiejętności.
Opis działań w ramach Projektu
Działanie nr 1: „Polski Złoty ma sto lat” - prezentacja multimedialna.
Opis działania:
W oparciu o dostępne informacje przygotowana zostanie prezentacja multimedialna z uwzględnieniem możliwości poznawczych i umiejętności intelektualnych naszych uczniów, która poszerzy następnie bazę materiałów edukacyjnych szkolnej biblioteki. Uczestnicy spotkania będą aktywnie przyswajać nowe wiadomości dzięki formie prezentacji opatrzonej dodatkowymi hasłami i pytaniami kontrolnymi. Spotkanie odbędzie się na szkolnej Sali gimnastycznej i zostanie poprowadzone przez koordynatora projektu.
Działanie nr 2: Questing czyli zabawa terenowa.
Opis działania:
Uczniowie wraz z opiekunami będą uczestniczyć w zabawie questingowej. Pytania i wskazówki do gry znajdować się będą na terenie budynku szkoły i opatrzone będą odpowiednią instrukcją. Stworzony na tę okoliczność questing pozwoli uczniom utrwalić zdobyte wiadomości i przygotować do konkursu plastycznego. Trzy pierwsze zwycięskie drużyny otrzymają nagrody.
Działanie nr 3: Konkurs plastyczny pt. ”Zaprojektuj banknot 1000 zł”, połączony z wystawą prac.
Opis działania
Uczestnicy konkursu szkolnego podzieleni zostaną na grupy i w zależności od etapu edukacyjnego przygotują prace plastyczne dowolną techniką płaską, w formacie A3 na kartonie technicznym, bez oprawy, opatrzona metryczką na odwrocie, w klasach lub indywidualnie. Do jury zaproszeni zostaną przedstawiciele grona pedagogicznego i Rady Rodziców, artysta plastyk oraz przedstawiciel Samorządu
Uczniowskiego i lokalnej prasy. Nagrody przyznane zostaną trzem pierwszym miejscom w konkurencji indywidualnej. Przygotowana zostanie jednocześnie wystawa pokonkursowa, na której wręczone będą nagrody.
Działanie nr 4: Konkurs wiedzy o Polskim ZŁOTYM
Opis działania
Uczestnicy konkursu ...