Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji z zajęć komputerowych
Temat: W świecie programów do pisania - poznawanie różnych edytorów tekstu
Ilość jednostek lekcyjnych: 1
Prowadzący lekcję: mgr Agnieszka Błasiak
Klasa: IV
Data: 19.01.2015 r.
Cel główny: Omówienie budowy i podstawowych funkcji edytorów tekstu: Notatnik, WordPad.
Cele operacyjne:
Uczeń :
Umie rozróżnić poszczególne edytory tekstu
Potrafi korzystać z pasków narzędzi, menu głównego wstążki
Zna podstawowe zasady pisania tekstów
Umie prawidłowo zapisać dokument tekstowy
Metoda prowadzenia lekcji:
metoda praktyczna – ćwiczeniowa
Formy pracy:
pokaz
praca z całą klasą
praca indywidualna
Zastosowane środki:
edytory tekstu: Notatnik, WordPad
podręcznik Zajęcia komputerowe, A. Wysocka, P. Wimmer
Tok lekcji:
Etap
Czynności prowadzącego
1.
(wprowadzenie)
Przywitanie uczniów
Sprawdzenie obecności
2.
(cześć teoretyczna)
Podanie tematu lekcji
Zapoznanie uczniów z celem lekcji: Omówienie budowy i podstawowych funkcji edytorów tekstu: Notatnik, WordPad.
Pokazanie uczniom jak dawniej pisano
Wykonanie zadania nr 1 (podręcznik s. 72)
Omówienie budowy i funkcji narzędzi programów Notatnik i WordPad
Omówienie podstawowych zasad pisania tekstu
3.
(część praktyczna)
Zadanie nr 1 (załącznik nr 1, praca samodzielna)
4.
(zakończenie)
Krótkie przypomnienie najważniejszych informacji poznanych na lekcji
Podanie pracy domowej
Załącznik nr 1
Julian Tuwim "Abecadło"
Abecadło z pieca spadło, (Andalus, 26, wcięcie 3 cm)
O ziemię się hukło, (Calibri, 25, pogrubienie)
Rozsypało się po kątach, (Britannic Bold, 24)
Strasznie się potłukło: (Vivaldi, 23)
I -- zgubiło kropeczkę, (Lucida Fax, 22, podkreślenie)
H -- złamało kładeczkę, (Times New Roman, 21, kursywa)
B -- zbiło sobie brzuszki, (Arial, 20)
A -- zwichnęło nóżki,
O -- jak balon pękło,
aż się P przelękło.
T -- daszek zgubiło,
L -- do U wskoczyło,
S -- się wyprostowało,
R -- prawą nogę złamało,
W -- stanęło do góry dnem
i udaje, że jest M.
(Wstaw aktualną datę wraz z godziną)