Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Tychy, dnia 01.06.2017r
Daria Sier
Nauczyciel kontraktowy
Ul. ……………
………………..
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
Dyrektor szkoły: mgr ………………
Opiekun stażu: mgr ……………..
Okres stażu: 01.09.2014r do 31.05.2017r
Jestem nauczycielem matematyki w Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Tychach. Pracę w ww. placówce rozpoczęłam z dniem 1 września 2014 roku. W czasie trwania stażu zrealizowałam zadania przedstawione w Planie Rozwoju Zawodowego. Sprawozdanie z ich realizacji przedstawiam zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Działania realizowane podczas stażu.
Na początku roku szkolnego nawiązałam współpracę oraz zawarłam kontrakt z opiekunem stażu panią ……………. Omówiłyśmy wspólne cele i zadania do realizacji. Pani …………. udzieliła mi wskazówek dotyczących przebiegu stażu oraz zasad sporządzania planu rozwoju zawodowego.
Regularnie brałam udział w zebraniach zespołu matematyków i podczas takich spotkań zapoznałam się z przedmiotowym systemem oceniania, który był dla mnie podstawą w ocenianiu osiągnięć uczniów z mojego przedmiotu, tj. z matematyki. Zebrania te były również okazją do wymiany doświadczeń, omawiania bieżących spraw oraz planowania konkursów i podziału zadań.
Byłam osobą odpowiedzialną za wykonanie wielu zadań na terenie szkoły (praca w komisji inwentaryzacyjnej, dbałość o ochronę danych osobowych, opracowanie wyników egzaminów gimnazjalnych). Ze wszystkich sumiennie się wywiązywałam.
§ 7. 2. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
Na bieżąco przygotowywałam się do każdej lekcji. Szczególną uwagę zwracałam na to, by prowadzić lekcje metodami aktywizującymi. Wykorzystywałam gry i zabawy matematyczne m.in. gra w statki (układ współrzędnych), kółko i krzyżyk (działania na sumach algebraicznych), rebusy, krzyżówki, itp. Prowadziłam klasowe konkursy, starałam się zaciekawić uczniów wymyślając ciekawie brzmiące tematy lekcji, jak na przykład „Poszukujemy skarbu – matematyczna mapa”, czy też „Gramy w kółko i krzyżyk – działania na wyrażeniach algebraicznych”. Często przygotowywałam pomoce dydaktyczne, korzystałam z tablicy multimedialnej oraz pracowałam z programem GeoGebra, aby przekazywane przeze mnie treści uczniowie mogli lepiej przyswoić.
Przygotowując się do zajęć korzystałam z wybranych pozycji literatury. Odnosiła się ona głównie do dydaktyki i metodyki nauczania matematyki (np. artykuły z czasopisma „Matematyka w szkole”, „Motywowanie uczniów do nauki” – J. Brophy, „Uczymy się uczyć” – M. Silberman, „Powodzenia i niepowodzenia szkolne” – J. Konopnicki, „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” – A. Feber, E. Mazlish, „Łamigłówki matematyczne” – L. Bogusz, P. Zarzycki, J. Zielinski, „Matematyczne potyczki. Ciekawe zadania dla gimnazjalistów. Część I ...