Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zespół Szkół Nr 1 w Limanowej im. Józefa Piłsudskiego
ul. Józefa Piłsudskiego 81, 34 – 600 Limanowa.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr inż. Joanna Potoniec
Nauczyciel przedmiotów zawodowych
w Zespole Szkół Nr 1 w Limanowej.
Limanowa 2016
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
DYREKTOR SZKOŁY: mgr Eugeniusz Bogacz
OPIEKUN STAŻU: mgr inż. Agata Kozyra
NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY: mgr inż. Joanna Potoniec
OKRES TRWANIA STAŻU: 2 lata 9 miesięcy
ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2016 r.
ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2019 r.
CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego – nauczyciela mianowanego.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191
ze zm.);
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 393).
SPOSÓB REALIZACJI WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO:
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:
| |
|§ 7 ust. 2, pkt. 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i |
|dokonywania zmian w tych działaniach |
| |
|Lp. |Zadanie do wykonania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. |Poznanie procedury awansu |– Analiza przepisów prawa oświatowego; |Wrzesień 2016 |– Kserokopie aktów prawnych; |
| |zawodowego |- Śledzenie strony internetowej MEN. |Cały okres stażu |- Wydruki istotnych informacji |
| | | | |ze stron internetowych |
|2. |Przygotowanie dokumentacji |– Złożenie wniosku do dyrektora szkoły |Do14.09.2016r. |– Wniosek o rozpoczęcie stażu; |
| |niezbędnej do rozpoczęcia |o rozpoczęcie stażu; | |- Plan rozwoju zawodowego |
| |stażu |- Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | |
|3. |Współpraca z opiekunem stażu |– Ustalenie zasad współpracy; |W okresie trwania stażu |– Kontrakt |
| | |- Analiza planu rozwoju zawodowego; | |i harmonogram współpracy; |
| | |- Zawarcie kontraktu, ustalenie terminów | |- Plan rozwoju zawodowego; |
| | |spotkań z opiekunem; | |- Arkusze hospitacji; |
| | |- Udział w zajęciach otwartych realizowanych | |- Konspekty |
| | |przez opiekuna lub innych nauczycieli; | | |
| | |- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna | | |
| | |stażu, konsultacja, opracowanie konspektów | | |
| | |zajęć, analiza; | | |
| | |- Określenie mocnych i słabych stron pracy. | | |
|4. |Uczestnictwo |- Udział w pracach Rady Pedagogicznej; |Zgodnie |- Notatka |
| |w pracach organów szkoły |- Współpraca z Dyrekcją Szkoły, gronem |z harmonogramem posiedzeń |- Potwierdzenie obecności |
| | |pedagogicznym; |Rady Pedagogicznej; | |
| | |- Współpraca z pedagogiem szkolnym, |W okresie trwania stażu | |
| | |samorządem uczniowskim, Radą Rodziców | | |
|5. |Realizowanie zadań |- Analiza i opracowanie planów dydaktycznych;|W okresie trwania stażu |- Dokumentacja techniczna, |
| |dydaktycznych |- Opracowanie przedmiotowego systemu | |wydruki |
| | |oceniania | |-Materiały i pomoce dydaktyczne|
| | |z przedmiotów gastronomicznych; | | |
| | |- Stosowanie aktywizujących metod i form | |- Spis zebranych pozycji, |
| | |pracy; | |testy, krzyżówki |
| | |- Przygotowanie pomocy naukowych oraz | | |
| | |scenariuszy ...