Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SZKOŁA PODSTAWOWA
SZKOLNY PROJEKT LITERACKO- PLASTYCZNY
„WIERSZE NA KAŻDĄ PORĘ ROKU”
Rok szkolny 2021/2022
Na początku zadałam sobie pytanie:
Jak zachęcić uczniów do czytania dla przyjemności?
Oto moja odpowiedź: Zadbać, aby uczniowie byli świadomymi czytelnikami. Nie da się jednak tego osiągnąć poprzez jednorazowe, nawet spektakularne akcje, ale poprzez kilkumiesięczną, a nawet kilkuletnią systematyczną pracę. Stąd moja przemyślana, wieloaspektowa propozycja projektu literacko- plastycznego „Wiersze na każdą porę roku”
Cele:
Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnienie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
Wzbudzanie zainteresowania czytaniem poprzez popularyzację różnych serii z literatury dziecięcej.
Rozwijanie zainteresowania czytaniem u uczniów kl. I- III.
Rozwijanie pasji czytelniczych a także własnej twórczości literackiej – kl. IV- VIII.
Kształtowanie umiejętności wyrażania utworów literackich obrazem.
Tworzenie własnych dzieł łączących tekst i obraz.
Kształtowanie umiejętności interpretacyjnych.
Wzmacnianie wrażliwości artystycznej uczniów. (na poziomie literackim i malarskim).
Rozwijanie kreatywności, pasji czytelniczych i uzdolnień plastycznych.
Kreowanie wrażliwości artystycznej.
Rozwijanie wyobraźni.
Stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka.
Kształtowanie emocjonalnego i poznawczego stosunku do otaczającego świata.
Korelacja literatury i malarstwa
Czas trwania projektu: projekt będzie realizowany w roku szkolnym 2021/2022
Zadania:
Projekt „Wiersze na każdą porę roku” obejmie swoim zasięgiem uczniów kl. I- VIII oraz Przedszkole.
W ramach projektu uczniowie kl. IV- VIII stworzą samodzielnie lub wybiorą wiersze poetów, które nawiązują swoją treścią do pór roku, a następnie wydrukują je na papierze A4 i wykonają do nich ilustracje kredkami, ołówkiem lub pastelami olejnymi.
Taka praca zostanie przekazana do koordynatorów projektu.
Wiersze nawiązujące do każdej z czterech pór roku zostaną zebrane w formie antologii, oprawione i przekazane do szkolnej biblioteki.
Każdy ze zbiorów wierszy zostanie zaprezentowany uczniom kl. I- III na spotkaniach czytelniczych. (utwory będą czytać nauczyciele, uczniowie i rodzice).
Zakończenie:
Projekt zostanie zakończony w czerwcu 2022r., kiedy to gotowe będą cztery zbiory wierszy wraz z ich ilustracjami zebrane i oprawione w następujące części: JESIEŃ, ZIMA, WIOSNA, LATO zostaną przekazane do biblioteki szkolnej.