Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA LUTY
GRUPA 3-LATKI C
Treści:
• uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;
• rozumienie pojęcia czyste powietrze;
• wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
• poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
• rozumienie pojęć przyrodniczych;
• ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
• odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
• doskonalenie spostrzegawczości;
• kształtowanie poszanowania dla środowiska;
• rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
• wdrażanie do przestrzegania reguł;
• poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
• ćwiczenie rozróżniania kolorów;
• nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;
• rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
• uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
• rozwijanie zainteresowań badawczych;
• wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
• doskonalenie kompetencji językowych;
• kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
• umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
• nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;
• ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;
• zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;
• dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;
• budzenie wrażliwości muzycznej;
• zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;
• rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;
• ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;
• rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;
• kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;
Tematyka tygodniowa:
SIŁY PRZYRODY
CZTERY ŻYWIOŁY
WIELKA WYPRAWA
NASZE PODRÓŻE
Tematyka tygodniowa
Temat dnia
Działania dzieci
Przewidywane osiągnięcia dzieci
Pomoce
Realizacja podstawy programowej
Aktywność zdrowotna
SIŁY PRZYRODY
Tańczą na wietrze bańki z powietrzem
„Powietrze” – zabawa dydaktyczna uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka; rozumienie pojęcia czyste
powietrze; wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich.
Dziecko: rozumie, do czego potrzebne jest powietrze;
wie, do czego służy wentylator; obserwuje zachowanie się przedmiotów w styczności z wiatrakiem.
wentylator stołowy lub podłogowy (tzw. wiatrak), paski krepiny, zestaw do robienia baniek mydlanych, ilustracje pokazujące przyczyny zanieczyszczenia środowiska (dym z kominów, spaliny samochodowe, palenie liści, palenie papierosów), bębenek, CD2, wata, obręcze hula--hoop, nadmuchany balon, nienadmuchany balon, torebka papierowa, koszyk, flet, harmonijka, trąbka, książka, KP2, nożyczki, klej, balony, kolorowanki (obraz Ziemi widziany z kosmosu), klej, płaskie koła origami (czarne, szare i błękitne)
I: 1, 5, 6, 7
II: 1, 2, 4, 6, 9
III: 2, 4, 5, 8, 9
IV: 1 ...