Dodaj publikację
Autor
Anna Kulesza
Data publikacji
2021-09-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
14

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
 Pobierz (docx, 180,3 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA LUTY

GRUPA 3-LATKI C

Treści:

• uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka;

• rozumienie pojęcia czyste powietrze;

• wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;

• poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;

• rozumienie pojęć przyrodniczych;

• ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;

• odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;

• doskonalenie spostrzegawczości;

• kształtowanie poszanowania dla środowiska;

• rozwijanie doświadczeń sensorycznych;

• aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;

• wdrażanie do przestrzegania reguł;

• poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;

• ćwiczenie rozróżniania kolorów;

• nabywanie gotowości do pomocy rodzicom w sadzeniu i pielęgnacji roślin;

• rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;

• uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;

• rozwijanie zainteresowań badawczych;

• wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;

• doskonalenie kompetencji językowych;

• kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;

• umiejętność postępowania w styczności z ogniem;

• nauka rozpoznawania niebezpieczeństwa;

• ćwiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów;

• zapoznanie z instrumentem muzycznym – harfą;

• dostrzeganie podobieństw między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury;

• budzenie wrażliwości muzycznej;

• zdobywanie nowych doświadczeń z materiałem sypkim;

• rozwijanie zdolności kreowania obrazu z dostępnych materiałów przyrodniczych;

• ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z porażką;

• rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych;

• kształtowanie postawy akceptacji siebie i swoich emocji;

Tematyka tygodniowa:

SIŁY PRZYRODY

CZTERY ŻYWIOŁY

WIELKA WYPRAWA

NASZE PODRÓŻE

Tematyka tygodniowa

Temat dnia

Działania dzieci

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pomoce

Realizacja podstawy programowej

Aktywność zdrowotna

SIŁY PRZYRODY

Tańczą na wietrze bańki z powietrzem

„Powietrze” – zabawa dydaktyczna uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka; rozumienie pojęcia czyste

powietrze; wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich.

Dziecko: rozumie, do czego potrzebne jest powietrze;

wie, do czego służy wentylator; obserwuje zachowanie się przedmiotów w styczności z wiatrakiem.

wentylator stołowy lub podłogowy (tzw. wiatrak), paski krepiny, zestaw do robienia baniek mydlanych, ilustracje pokazujące przyczyny zanieczyszczenia środowiska (dym z kominów, spaliny samochodowe, palenie liści, palenie papierosów), bębenek, CD2, wata, obręcze hula--hoop, nadmuchany balon, nienadmuchany balon, torebka papierowa, koszyk, flet, harmonijka, trąbka, książka, KP2, nożyczki, klej, balony, kolorowanki (obraz Ziemi widziany z kosmosu), klej, płaskie koła origami (czarne, szare i błękitne)

I: 1, 5, 6, 7

II: 1, 2, 4, 6, 9

III: 2, 4, 5, 8, 9

IV: 1 ...