Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć „Międzynarodowy Dzień Kropki”
Prowadząca: Weronika Bilińska
Data: 15.09. 2021r.
Grupa: 5-6 latki
Temat: Biedroneczki są w kropeczki.
Rodzaj: Zajęcia grupowe.
Cel główny:
- budzenie wiary dzieci we własne możliwości
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- uważni słucha tekstu literackiego i odpowiada na pytania nauczyciela
- bierze udział w zabawie ruchowej
- tworzy pracę plastyczną
- tańczy przy muzyceFormy pracy:- zbiorowa- indywidualnaMetody pracy:- burza mózgów- indywidualnych doświadczeń dziecka- żywego słowa
Środki dydaktyczne:- treść utworu, płyta CD, plastelina, kartka pracy - szablon biedronki, kropkiPrzebieg zajęć:1. Powitanie Przedszkolaków.
2. Przeczytanie opowiadania Peter’a H. Reynolds pt. „Kropka” o dziewczynce Vashti.
Krótka rozmowa na temat utworu. Wprowadzenie w temat zajęć.
3. Zabawa ruchowo- muzyczna do utworu „Biedroneczki są w kropeczki”. Przy zatrzymaniu muzyki dzieci pokazują zwierzęta, którymi chciałyby być.
4. „Kropkowana biedronka”- praca plastyczna. Dzieci dekorują szablon biedronki kulkami plasteliny.
5. „Jak biedronka zgubiła kropki”- ćwiczenie z wykorzystaniem wiersza. Dzieci słuchają utworu W. Chotomskiej i umieszczają kropki we właściwych wagonikach.
6. „ Poszukaj swojej kropki”- zabawa ruchowa. Dzieci otrzymują połówkę kropki. Nauczyciel przygotowuje ok. 12 kropek z kolorowych papierów. Gdy muzyka gra – dzieci tańczą z kropkami. Gdy muzyka ucichnie – łączą się w kropkowe pary.
7. Zakończenie zajęć – masażyk „List do babci”.