Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
XXXXXXXXXXXXXXX
Imię i nazwisko nauczyciela
XXXXXXXXX - nauczyciel mianowany
Kwalifikacje
Stanowisko
Placówka oświatowa
Okres stażu
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Szkoła Podstawowa nr XXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXX
2 lata i 9 miesięcy
tj. od 1 września 2021 r. do 31 maja 2024 r.
Dyrektor placówki
XXXXXXXXXXXXXXXXX
str. 2
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 poz.2215, ze zm.),
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2020 poz. 2200).
Cele mojego rozwoju zawodowego:
podjęcie zintensyfikowanych działań mających na celu doskonalenie osobowości, charakteru, wiedzy, przygotowania pedagogicznego
i wychowawczego oraz wszelkich umiejętności niezbędnych w realizacji podjętych zadań,
podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły,
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia nauczyciela dyplomowanego.
Powinności nauczyciela mianowanego:
podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej
i komunikacyjnej,
realizowanie zadania służących podniesieniu jakości pracy szkoły,
pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział
w różnych formach doskonalenia zawodowego,
przeprowadzenie co najmniej trzech godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości,
nauczyciela doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór
pedagogiczny.
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego:
umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi
uczenia się,
umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla
nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych
zajęć dla nauczycieli,
poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,
realizację co najmniej dwóch z następujących zadań:
opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych
związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi,
wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego
zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji
egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela -
str. 3
konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,
uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych –
umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym,
opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty ...