Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć w grupie przedszkolnej
Temat: MIESZKAŃCY ŁĄKI- BIEDRONKA
Prowadząca:
Data:
Czas trwania: 30 minut
Miejsce: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr1 w Gdyni
Cele główne:
1.Poznanie ,,mieszkańca” łąki, jakim jest owad- BIEDRONKA.
(Podstawa programowa Wych. Przedszk. P.7)
2.Rozwijanie motoryki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
(Podstawa programowa Wych. Pszedszk. P.1)
3.Rozpoznawanie kolorów- czerwony, czarny.
( Podstawa programowa Wych. Przedszk. P. 1 )
Cele operacyjne :
Dzieci potrafią;
-obserwować żywe eksponaty przyrodnicze
-wykonywać działania w korelacji z narządem wzroku
-rozpoznać biedronkę wśród innych zwierząt
-skupić uwagę na przedmiotach, ilustracjach związanych z tematem
-koncentrować się na działaniu( wykonywanie czynności)
-próbują rozpoznawać kolory: czerwony i czarny
-próbują rytmicznie grać na prostych instrumentach do słyszanej piosenki
Metody: zbiorowa, indywidualna
Formy:
-oglądowa: żywe eksponaty przyrodnicze, ilustracje, zdjęcia, piktogramy
-słowna- krótkie opowiadanie na temat owada
-praktycznego działania- rozpoznawanie biedronki na ilustracjach, piktogramach, odszukiwanie biedronek wśród innych zwierząt, porównywanie wielkościowe, gra na instrumentach
-stymulacji polisensorycznej- malowanie palcami, masażyki
Środki:
-żywe biedronki, ilustracje, zdjęcia, maskotki, piktogramy, kolorowe karty, farby, instrumenty
Przebieg zajęć:
1.Zajęcia wstępne.
Dzieci siedzą na dywanie.
-Rozmowa kierowana, przypomnienie poznanych wcześniej mieszkańców łąki (motyl, ślimak, żaba)
-Oglądanie ilustracji, wyszukiwanie znanych zwierząt
2. Zajęcia zasadnicze
-Obserwowanie żywych biedronek. Słuchanie opowiadania nauczyciela na temat życia, zwyczajów oraz roli w przyrodzie biedronek. Zwrócenie uwagi na odpowiedni stosunek do zwierząt. Omówienie wyglądu biedronki z wyróżnieniem kolorów. Wyszukiwanie biedronek na ilustracjach, wskazywanie piktogramu. Próba znalezienia w sali czerwonych zabawek, przedmiotów.
-Dzieci zajmują miejsca przy stoliku. Nauczyciel rozkłada kolorowe karty z wizerunkiem biedronki. ,,Biedronka zgubiła kropki, musimy jej pomóc”. Dzieci w pustych miejscach czarną farbą malują palcami kropki. Ekspozycja prac na tablicy.
-Słuchanie piosenki ,,Tylko biedronka nie ma ogonka”, próba wyklaskiwania rytmu. Rozdanie instrumentów, próba wygrywania rytmu słuchanej piosenki.
-Podziękowanie za udział w zajęciach, pochwała. Zapowiedź wyjścia do ogrodu w celu wypuszczenia biedronek.
-Przygotowanie do II śniadania- prace porządkowe, mycie rąk.
-II śniadanie, toaleta. Wyjście do ogrodu szkolnego- wyniesienie biedronek w ich naturalne środowisko.