Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Skrobot
Data publikacji
2021-09-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja z języka hiszpańskiego realizowana w klasach 4-6.
 Pobierz (docx, 132,3 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna” z hiszpańskim w świat”Modyfikacja programów nauczania:Język polskiHistoriaPrzyrodaPlastykaMuzykaMałgosiaZespół szkolno-przedszkolny nr 17 we wrocławiu ul. wieczysta 105

Innowacja pedagogiczna

” z hiszpańskim w świat”

Modyfikacja programów nauczania:

Język polski

Historia

Przyroda

Plastyka

Muzyka

Małgosia

Zespół szkolno-przedszkolny nr 17 we wrocławiu

ul. wieczysta 105

Cele poznawcze:1. Wpływanie na wrażliwość estetyczną uczniów przez sztukę.2. Kształtowanie świadomych odbiorców sztuki.3. Poszerzanie wiedzy o kulturze i sztuce państw hiszpańskojęzycznych. 4. Pobudzanie ucznia do aktywności w zakresie zdobywania informacji, uczenie umiejętności jego selekcji.5. Rozbudzanie w uczniu postawy ciekawości świata, ludzi i innych kultur.6. Dostrzeganie różnorodności stylów i kierunków na podstawie prezentowanych dzieł sztuki.7. Znajomość zwyczajów i tradycji krajów hiszpańskojęzycznych.8. Popularyzowanie sztuki polskiej na gruncie sztuki europejskiej i światowej.9. Dostrzeganie różnic między kulturą krajów hiszpańskojęzycznych a polską. 10. Dostrzeganie podobieństw i różnic w zachodzących procesach w tworzenia i rozwijania się państw (Hiszpania, Polska i wybrane kraje Ameryki Łacińskiej).11. Pobudzanie ucznia do aktywności w zakresie zdobywania informacji, uczenie umiejętności jego selekcji.12. Rozbudzanie w uczniu postawy ciekawości świata, ludzi i innych kultur.13. Rozwijanie umiejętności pełnego realizowania własnych pomysłów, zachęcania do wdrażania i sprawdzania indywidualnych rozwiązań. 14.Orientacja w przestrzeni przyrodniczej i kulturowej

Cele wychowawcze:1. Uwrażliwienie ucznia na piękno artystyczne.2. Rozbudzanie w uczniu zainteresowania sztuką, wzbogacając jego doznania estetyczne i duchowe.3. Popularyzowanie sztuki i kultury krajów hiszpańskojęzycznych.4. Kształtowanie postawy otwartości wobec kultury i tradycji innych narodów.5. Rozwijanie postawy tolerancji dla ludzi różnych ras, kultur i narodowości.6. Kształtowanie poczucia współdziedziczenia tradycji kulturowej narodowej i europejskiej i światowej7. Kształtowanie postawy uczestnictwa w życiu kulturalnym poprzez obecność w muzeach, galeriach oraz przez codzienny kontakt ze sztuką.8. Kształtowanie postawy szacunku wobec historii własnego regionu i kraju. 9.Kształtowanie postawy dumy z osiągnięć i dorobku kulturalnego Polski. 10. Kształtowanie postawy czynnego uczestnictwa, zainteresowania dobrem wspólnym kraju, kontynentu, Świata.11. Kształtowanie postawy czynnego uczestnictwa w tworzeniu sztuki i kultury polskiej i europejskiej światowej12. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i ochrony dotychczasowych osiągnięć artystycznych i kulturalnych Polski i Europy i Świata. 13Kształtowanie odpowiedzialnej postawy za stan środowiska naturalnego, własnego zdrowia, odpowiedzialność za własne postępowanie

Przewidywane osiągnięcia ucznia:1. Zna nazwiska najwybitniejszych artystów obszaru hiszpańskojęzycznego oraz ich wpływ na sztukę.2. Zna najważniejsze osiągnięcia kulturalno-naukowe w/w obszaru3. Rozróżnia podstawowe style i kierunki w sztuce.4. Potrafi wskazać kraj pochodzenia rzeczy lub zjawisk kojarzonych z kulturą danego narodu.5. Zna obrzędy, obyczaje i stroje ludowe wybranych regionów Polski i Hiszpanii Am ...