Dodaj publikację
Autor
Marta Czernecka
Data publikacji
2021-09-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
23

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego starającego się o uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomawanego
 Pobierz (docx, 45,3 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

nauczyciela mianowanego

ubiegającego się

o stopień nauczyciela dyplomowanego

nauczyciel matematyki i fizyki

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2021 r.

Data zakończenia stażu – 31.05.2024 r.

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287);

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574);- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019 poz. 1650).

- Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2020r., poz. 2200).

Cel podstawowy podejmowanego stażu:uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Inne cele:- rozwijanie własnych umiejętności zawodowych,

- podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły,

- rozwój osobisty

§ 8 ust. 3 pkt. 1

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Pogłębianie wiedzy na temat nowoczesnych metod aktywizujących i ich stosowanie oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy i systematyczne podnoszenie kwalifikacji.

Korzystanie z artykułów na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych.

Udział w szkoleniach z zakresu metod aktywizujących.

Udział w szkoleniach z zakresu zastosowania narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy nauczyciela,

Udział w szkoleniach wpływających na rozwój własny oraz podniesienie poziomu pracy szkoły, np. poznanie aplikacji do wykorzystania podczas pracy zdalnej z uczniami, Genia.ly, doświadczenia formą przekazywania wiedzy na lekcjach fizyki, radzenie sobie ze stresem, o kryzysie i profilaktyce załamań psychicznych dzieci, młodzieży i dorosłych w czasie pandemii.

Ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów i wpis do ewidencji egzaminatorów Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie

2021-2024

2.

Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Rozpoznawanie specyfiki potrzeb edukacyjnych ucznia poprzez przeprowadzone diagnozy osiągnięć uczniów oraz bieżącą obserwację.

Prowadzenie zajęć wyrównawczych oraz rozwijających uzdolnienia uczniów.

Dostosowanie metod i form pracy z uczniem do jego możliwości.

Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami, np. gry matematyczne, quizy interaktywne.

Wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i zasobów Internetu.

2021-2024

3.

Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych oraz akcji mających na celu popularyzację matematyki wśród uczniów, a także motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów ...