Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się
o stopień nauczyciela dyplomowanego
nauczyciel matematyki i fizyki
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2021 r.
Data zakończenia stażu – 31.05.2024 r.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574);- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019 poz. 1650).
- Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 17 listopada 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2020r., poz. 2200).
Cel podstawowy podejmowanego stażu:uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele:- rozwijanie własnych umiejętności zawodowych,
- podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły,
- rozwój osobisty
§ 8 ust. 3 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ
L.p.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
1.
Pogłębianie wiedzy na temat nowoczesnych metod aktywizujących i ich stosowanie oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy i systematyczne podnoszenie kwalifikacji.
Korzystanie z artykułów na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych.
Udział w szkoleniach z zakresu metod aktywizujących.
Udział w szkoleniach z zakresu zastosowania narzędzi multimedialnych i informatycznych w pracy nauczyciela,
Udział w szkoleniach wpływających na rozwój własny oraz podniesienie poziomu pracy szkoły, np. poznanie aplikacji do wykorzystania podczas pracy zdalnej z uczniami, Genia.ly, doświadczenia formą przekazywania wiedzy na lekcjach fizyki, radzenie sobie ze stresem, o kryzysie i profilaktyce załamań psychicznych dzieci, młodzieży i dorosłych w czasie pandemii.
Ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów i wpis do ewidencji egzaminatorów Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie
2021-2024
2.
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozpoznawanie specyfiki potrzeb edukacyjnych ucznia poprzez przeprowadzone diagnozy osiągnięć uczniów oraz bieżącą obserwację.
Prowadzenie zajęć wyrównawczych oraz rozwijających uzdolnienia uczniów.
Dostosowanie metod i form pracy z uczniem do jego możliwości.
Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami, np. gry matematyczne, quizy interaktywne.
Wdrażanie uczniów do świadomego i bezpiecznego korzystania z komputera i zasobów Internetu.
2021-2024
3.
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych oraz akcji mających na celu popularyzację matematyki wśród uczniów, a także motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów ...