Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
OPINIA PEDAGOGICZNA
Ewa Iksińska (ur.30X2013r) w Sopocie) jest uczennicą grupy przedszkolnej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Sopocie. Realizuje program rocznego przygotowania do nauki szkolnej. Pierwszy rok w placówce, przyjęta na podstawie orzeczenia nr PZPPP.123456789/123456789/123456789 o potrzebie kształcenia specjalnego z dnia 09 czerwca 2017r. Dziewczynka realizuje Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, opracowany w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Na terenie Ośrodka Ewa uczestniczy we wszystkich proponowanych zajęciach terapeutycznych (logopedia, gimnastyka korekcyjna, rytmika z muzyką, dogoterapia, biblioterapia, terapia widzenia, apel I poziomu).
Aktualna diagnoza funkcjonalna oparta o skalę PPAC Gunzburga określa następujący rozwój poszczególnych sfer.
Pomimo, iż dziewczynka dołączyła do już istniejącej grupy, adaptacja nastąpiła nadzwyczaj dobrze. Ewa lubi przebywać w przedszkolu, chętnie bierze udział w zajęciach. Systematycznie uczęszcza do placówki, zawsze przygotowana do zajęć. Jest pogodna, spontaniczna, otwarta, nawiązuje pozytywne relacje z rówieśnikami i dorosłymi. Ewa jest osobą bardzo towarzyską, skorą do żartów. Jest dzieckiem żywym, dynamicznym, choć zdarzają się momenty ,, zawieszenia” i wycofania. Ma świadomość własnej osoby, stosuje zaimek ,,ja” , zorientowana w schemacie ciała. Potrafi podać imię i nazwisko, a także imiona członków rodziny. Zna i rozumie obowiązujące zasady, lecz nie zawsze ich przestrzega. Zdarza się, że Ewa bywa uparta i nie chce się podporządkować, co wyraża gwałtownym odwracaniem głowy, ściąganiem kapci, stanowczą odmową wykonania polecenia. Dziewczynkę cechuje wysoka motywacja zadaniowa. W obliczu trudniejszych zadań jest bardzo dzielna, dopingowana próbuje sobie poradzić i doprowadzić pracę do końca. Chętnie prezentuje swoje dokonania, lubi być chwalona. Samodzielnie dokonuje wyboru zabawek, książeczek, układanek.
Zaczyna naśladować dzieci w trakcie zabaw. Zdarza się, że samorzutnie inicjuje kontakty rówieśnicze, włącza się do zabawy. Niestety, bywa i tak, że Ewa rozrzuca bez przyczyny zabawki, jednak dopilnowana sprząta i z podpowiedzią układa na miejsce. Bierze udział w zabawach naprzemiennych, upominana czeka na swoją kolej. Lubi pomagać, jest opiekuńcza w stosunku do innych dzieci. Ewa chętnie bierze udział w spacerach i wycieczkach, w czasie których jest bardzo posłuszna i podporządkowana.
W komunikacji dziewczynka posługuje się mową czynną, buduje proste zdania, odpowiada na pytania, z pomocą układa pytania. Używa rzeczowników, czasowników, przymiotników i zaimków. Kierowana pytaniami opisuje cechy osoby lub przedmiotu. Zna i stosuje zwroty grzecznościowe. Rozpoznaje zwierzęta na zdjęciu, ilustracji, podaje ich nazwę, naśladuje odgłosy. Nazywa przedmioty na obrazku, wskazuje ich zastosowanie. Rozpoznaje źródło dźwięku i adekwatnie dobiera do konkretu. Rozumie i prawidłowo realizuje polecenia określające stosunki ...