Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Marcinkiewicz
Data publikacji
2021-11-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Edukacja wczesnoszkolna
 Pobierz (docx, 34,9 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko:

Stanowisko:

Nazwa placówki:

Dyrektor szkoły:

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2021 r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2024 r.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 26 stycznia - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018r., poz. 967);

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami z 2019r.)

CELE PODEJMOWANEGO STAŻU:

uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego;

podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły;

pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

§ 8 ust. 3 pkt. 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Lp.

Zadania do

wykonania

Forma realizacji

Termin realizacji

1.

Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie stosowania metod, w tym metod aktywizujących.

Udział w szkoleniach lub kursach dotyczących różnicowania metod pracy z uczniem.

W zależności od ofert ośrodków szkoleniowych

2.

Wykorzystanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się.

- Stosowanie metod aktywizujących podczas prowadzenia zajęć.

- Udział w projektach i/lub programach.

Okres stażu

3.

Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.

- Komputerowe opracowanie dokumentacji z okresu stażu.

- Prowadzenie dokumentacji uczniowskiej oraz pracy własnej.

- Komunikowanie się z dyrekcją, nauczycielami, rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, korzystanie z poczty służbowej i platformy Teams.

- Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na zajęciach przy pomocy programów komputerowych i Internetu (sprawdziany, kart pracy, testy, krzyżówki, analizy, diagnozy itp.).

- Opracowywanie dyplomów, zaświadczeń, zaproszeń, ogłoszeń itp.

- Prowadzenie zajęć w formie on – line.

Okres stażu

4.

Poszerzenie umiejętności stosowania narzędzi informatycznych.

- Udział w szkoleniach dotyczącym narzędzi informatycznych, przydatnych w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, także w nauczaniu zdalnym

- Poznanie i stosowanie nowoczesnych programów do sporządzania narzędzi multimedialnych (np. prezentacji, dyplomów)

W zależności od ofert ośrodków szkoleniowych

Okres stażu

5.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii sprzyjających procesowi uczenia się.

- Urozmaicanie zajęć edukacyjnych o zajęcia z wykorzystaniem multimediów i Internetu.

Okres stażu

6.

Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy.

- Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego oraz korzystanie ze stron MEN.

- Korzystanie z portali edukacyjnych, stron wydawnictw w celu gromadzenia informacji tematycznych.

Okres stażu

§ 8 ust. 3 pkt. 2

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli ...