Dodaj publikację
Autor
Marta Stefańska
Data publikacji
2021-11-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nazwy dzikich zwierząt - utrwalenie słownictwa.
 Pobierz (doc, 28,0 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ DO LEKCJI ENTER

Klasa - III szkoła podstawowa
Przedmiot - Język angielski
Temat: Nazwy dzikich zwierząt - utrwalenie słownictwa.
Czas trwania zajęć: 45 min.
Uzasadnienie wyboru tematu - Temat zgodny z podstawą programową.
Uzasadnienie zastosowania technologii: Uatrakcyjnienie zajęć, szybsze i bardziej trwałe zapamiętanie słownictwa przez uczniów.
Cel ogólny: Utrwalenie słownictwa związanego z nazwami dzikich zwierząt.

Cele szczegółowe:

Rozwijanie poprawnej wymowy angielskiej.
Utrwalenie poprawnej pisowni.
Odróżnianie formy fonetycznej od graficznej.

Metody i formy pracy:

Oparte na słowie - instrukcja, rozmowa,
Percepcyjna – prezentacja obrazków, w celu przypomnienia słownictwa związanego z części twarzy w języku angielskim.
Praktycznego działania – ćwiczenia polegające na zastosowaniu wiedzy w praktyce.

Środki dydaktyczne:
Maskotka wykorzystywana przy powitaniu i pożegnaniu,
Flashcards z obrazami przedstawiającymi dzikie zwierzęta,
Prezentacja multimedialna,
Piosenka,
Tablica interaktywna,

Aktywność 1:
Powitanie i wprowadzenie tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=A1_QLfKg_iw

Piosenka na powitanie - wspólny śpiew i przywitanie z nauczycielem i maskotką. Flashcards z obrazkami egzotycznych zwierząt prezentowanych na tablicy interaktywnej.
Aktywność 2:

Sound of animals - youtube

Odgadywanie nazw egzotycznych zwierząt z wykorzystaniem filmu z kanału youtube. Zabawa w naśladowanie dźwięków zwierząt przez uczniów.
https://www.youtube.com/watch?v=14LDUtA7G84

Aktywność 3:
E-podręczniki

Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem portalu Epodręczniki.pl.
Aktywność 4:

Wordwall - spelling game.

https://wordwall.net/pl-it/community/wild-animals

Utrwalanie pisowni nazw zwierząt egzotycznych za pomocą gry w programie wordwall.

Sposób ewaluacji zajęć:

Uczniowie otrzymują trzy karteczki z napisami:
Super,
Good,
So-So
Wybierają jedną zgodnie ze swoimi odczuciami po lekcji czy wykorzystane zadania pomogły im w utrwaleniu słownictwa. Wybrane karteczki wrzucają do pudełeczka ,,magic box".