Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Edukacja wczesnoszkolna
Blok tematyczny: Magia ogrodu
Klasa: III b
Data przeprowadzenia: 19.05.2021r.
I. Tytuł scenariusza: Ogród warzywno – kwiatowy.
II. Czas realizacji: 45 minut
III. Edukacje (3 wiodące): przyrodnicza, polonistyczna, matematyczna.
IV. Realizowany cel podstawy programowej:
• Edukacja polonistyczna:
-uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
-tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej;
-czyta i rozumie teksty oraz wyciąga z nich wnioski;
-pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników oraz innych środków dydaktycznych;
-uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje swoje zdanie;
poszerza zasób słownictwa i struktur składniowych;
-pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną,
ortograficzną i interpunkcyjną;
• Edukacja przyrodnicza:
-uważnie ogląda i słucha treści zawartych w filmie;
-rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w ogrodzie;
-wie,jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku: niszczenie szkodników przez ptaki,
zapylanie kwiatów przez owady, spulchnianie gleby przez dżdżownice;
• Edukacja matematyczna:
-podaje z pamięci iloczyny i ilorazy w zakresie tabliczki mnożenia;
-układa wyniki malejąco (wraz z sylabami);
• Edukacja społeczna:
-współpracuje z innymi w zabawie, nauce szkolnej i sytuacjach życiowych; przestrzega
zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych, grzecznie
zwraca się do innych;
rozmowa, pokaz,projekcja filmu,prezentacja zdjęć,ćwiczenia praktyczne,zabawy.
V. Metody pracy:
•
VI. Formy pracy:
•
indywidualna, zbiorowa, grupowa.
Materiały i pomoce dydaktyczne:
VII.
•
Ilustracje ogrodu, zagadki o zwierzętach, sylwety kwiatów, sylwety drzewek zawierających
działania matematyczne oraz sylaby, zdjęcia zwierząt mieszkających w ogrodzie, puzzle ze
zwierzętami dla każdego ucznia, teksty z lukami, podręcznik „Nowi Tropiciele – klasa III”,
multibook,ekran, laptop, rzutnik, zeszyt w linie, magnesy, krzyżówka, rzeżucha (wpływ
światłą słonecznego na hodowlę rzeżuchy) – prezentacja wyhodowanej rzeżuchy.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie dzieci oraz powitanie gościa.
2. Czynności organizacyjno - porządkowe.
3. Wspólne wypełnienie diagramu narysowanego na tablicy i odczytywanie hasła (OGRÓD).
4. Tworzenie mapy myśli do wyrazu ogród.
Dzieci pracują w parach. Dzieci otrzymują sylwety kwiatów z zapisanym na środku
wyrazem OGRÓD. Zadaniem dzieci, będzie napisanie jak najwięcej skojarzeń, informacji
związanych z ogrodem. Po wykonaniu zadania, każda grupa prezentuje swoją pracę.
5. Czytanie ze zrozumieniem tekstów „Ogród warzywno-kwiatowy” i „Zwierzęta w ogrodzie”.
6.
Uważne oglądanie prezentacji zdjęć zawierającej zdjęcia ogrodu oraz rosnących w nim
roślin.
7. Uważne oglądanie filmu pt.: „Ogród pełen przyjaciół – naturalni wrogowie szkodników”
https://www.youtube.com/watch?v=17jIqGmKoZg&ab_channel=ogr%C3%B3dnacodzie
%C5%84
8. Obliczanie działań na sylwetach drzewek oraz ułożenie wyników malejąco razem
z sylabami. Odczytanie powstałego hasła.
Wyniki
Sylaby
Hasło: Ogród warzywno-kwiatowy.
54
gród
72
O
35
wa
27
rzy
21
wno- ...