Dodaj publikację
Autor
Magdalena Zajdel
Data publikacji
2021-11-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
35

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla klasy 3 - "Ogród warzywno-kwiatowy".
 Pobierz (pdf, 76,7 KB)

Podgląd treści

Edukacja wczesnoszkolna
Blok tematyczny: Magia ogrodu

Klasa: III b

Data przeprowadzenia: 19.05.2021r.

I. Tytuł scenariusza: Ogród warzywno – kwiatowy.
II. Czas realizacji: 45 minut
III. Edukacje (3 wiodące): przyrodnicza, polonistyczna, matematyczna.
IV. Realizowany cel podstawy programowej:
• Edukacja polonistyczna:

-uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji;
-tworzy wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej;
-czyta i rozumie teksty oraz wyciąga z nich wnioski;
-pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników oraz innych środków dydaktycznych;
-uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje swoje zdanie;
poszerza zasób słownictwa i struktur składniowych;
-pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną,
ortograficzną i interpunkcyjną;

• Edukacja przyrodnicza:

-uważnie ogląda i słucha treści zawartych w filmie;
-rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w ogrodzie;
-wie,jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku: niszczenie szkodników przez ptaki,
zapylanie kwiatów przez owady, spulchnianie gleby przez dżdżownice;

• Edukacja matematyczna:

-podaje z pamięci iloczyny i ilorazy w zakresie tabliczki mnożenia;
-układa wyniki malejąco (wraz z sylabami);

• Edukacja społeczna:

-współpracuje z innymi w zabawie, nauce szkolnej i sytuacjach życiowych; przestrzega
zasad obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych, grzecznie
zwraca się do innych;

rozmowa, pokaz,projekcja filmu,prezentacja zdjęć,ćwiczenia praktyczne,zabawy.

V. Metody pracy:

VI. Formy pracy:

indywidualna, zbiorowa, grupowa.

Materiały i pomoce dydaktyczne:

VII.

Ilustracje ogrodu, zagadki o zwierzętach, sylwety kwiatów, sylwety drzewek zawierających
działania matematyczne oraz sylaby, zdjęcia zwierząt mieszkających w ogrodzie, puzzle ze
zwierzętami dla każdego ucznia, teksty z lukami, podręcznik „Nowi Tropiciele – klasa III”,
multibook,ekran, laptop, rzutnik, zeszyt w linie, magnesy, krzyżówka, rzeżucha (wpływ
światłą słonecznego na hodowlę rzeżuchy) – prezentacja wyhodowanej rzeżuchy.

Przebieg zajęć:

1. Przywitanie dzieci oraz powitanie gościa.
2. Czynności organizacyjno - porządkowe.
3. Wspólne wypełnienie diagramu narysowanego na tablicy i odczytywanie hasła (OGRÓD).
4. Tworzenie mapy myśli do wyrazu ogród.

Dzieci pracują w parach. Dzieci otrzymują sylwety kwiatów z zapisanym na środku
wyrazem OGRÓD. Zadaniem dzieci, będzie napisanie jak najwięcej skojarzeń, informacji
związanych z ogrodem. Po wykonaniu zadania, każda grupa prezentuje swoją pracę.

5. Czytanie ze zrozumieniem tekstów „Ogród warzywno-kwiatowy” i „Zwierzęta w ogrodzie”.
6.

Uważne oglądanie prezentacji zdjęć zawierającej zdjęcia ogrodu oraz rosnących w nim
roślin.

7. Uważne oglądanie filmu pt.: „Ogród pełen przyjaciół – naturalni wrogowie szkodników”
https://www.youtube.com/watch?v=17jIqGmKoZg&ab_channel=ogr%C3%B3dnacodzie
%C5%84

8. Obliczanie działań na sylwetach drzewek oraz ułożenie wyników malejąco razem

z sylabami. Odczytanie powstałego hasła.

Wyniki
Sylaby
Hasło: Ogród warzywno-kwiatowy.

54
gród

72
O

35
wa

27
rzy

21
wno- ...