Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O UZYSKANIE STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Danuta Jachym
Nazwa szkoły: Medyczno-Społeczne Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaśle
Dyrektor szkoły: Monika Kulik-Marek
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2021 r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2024 r.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 2215 z późn. zm.)
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2020 poz. 2200)
CELE GŁÓWNY:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
W OKRESIE ODBYWANIA STAŻU BĘDĘ:
Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego;
Przeprowadzę co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonam ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Zadania do wykonania
Podejmowane działania
Termin realizacji
Doskonalenie warsztatu pracy.
Udział w kursach, szkoleniach i konferencjach w ramach doskonalenia wewnątrzszkolnego m. in.:
uczestnictwo w radach pedagogicznych szkoleniowych,
udział w lekcjach otwartych przeprowadzanych przez innych nauczycieli.
Udział w formach doskonalenia zewnątrzszkolnego:
kursy i szkolenia.
Na bieżąco wg harmonogramu.
Zastosowanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się w procesie dydaktycznym.
Korzystanie w pracy bieżącej z metod aktywizujących np.: burza mózgów, dyskusja, praca w grupach, rybi szkielet, dyskusja panelowa, studium przypadku, metoda projektu, drzewko decyzyjne, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne itp.
Cały okres stażu, na większości prowadzonych lekcji.
Stosowanietechnologii informacyjnej i komunikacyjnej na zajęciach lekcyjnych.
Korzystanie z technologii informacyjnej i komunikacyjnej podczas zajęć:
tworzenie autorskich prezentacji multimedialnych i filmów,
wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji o tematyce dydaktycznej i zawodowej,
Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji przy pomocy komputera:
przygotowanie sprawdzianów, kart pracy ucznia, testów,
komunikowanie się z nauczycielami oraz słuchaczami za pomocą poczty elektronicznej oraz komunikatorów,
prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, internetu, aplikacji Quizizz, Dysku Google, Padlet, Learning Apps, Wordwall, Meet itp.
Cały okres stażu, na bieżąco.
§ 8 ust. 3 pkt. 2
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i ...