Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Wrzesińska
Data publikacji
2021-11-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
22

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć dla klasy II
 Pobierz (docx, 18,0 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Prowadzący: Elżbieta Wrzesińska

Klasa – 2 b

Dzień: 07.12.2020 rok

Ksiażki :Nowi tropiciele cz.2 kl 2.

I Zagadnienia programowe:

Wie, jakie warunki są konieczne do rozwoju roślin i zwierząt domowych,

Wie, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku, i podaje proste przykłady;

Zna potrzeby psów ,

Zna różne role psów w służbie człowieka.

II Temat lekcji: Psy w naszych rodzinach.

III Cele lekcji:

główne:

Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat zwierząt domowych (właściwa opieka, rola psa w życiu ludzi,)

szczegółowy:

Zna potrzeby psów i sposoby opieki nad nimi;

Ma poczucie odpowiedzialności za warunki życia tych zwierząt;

Poznaje różne rasy psów i ich charakterystyczne cechy;

Uczeń:

rozwija aktywność twórczą i kreatywną,

słucha ze zrozumieniem tekstu literackiego,

odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego utworu,

określa warunki niezbędne do prawidłowego rozwoju psa,

określa potrzeby psa,

rozpoznaje najczęściej spotykane rasy psów,

współpracuje w parze,

aktywnie uczestniczy w zajęciach,

IV Metody nauczania:

Podająca: pogadanka,

Problemowa: rozmowa kierowana,

Programowana: z użyciem komputera,

Praktyczna: ćwiczenia.

V Formy pracy: praca indywidualna, praca grupowa, praca zespołowa

VI Pomoce dydaktyczne: ● Sprzęt multimedialny (komputer, tablica interaktywna, projektor multimedialny).Zasoby multimedialne: prezentacja multimedialna „Psy w naszych domach”, ćwiczenie interaktywne „Jak opiekować się psem?”, wydrukowana fotografia psa, atlasy psów rasowych, wycięte przez nauczyciela z papieru kształty kości, nagranie na CD-piosenka „Jak rozmawiać trzeba z psem”, karta pracy „Co wynika z posiadania psa?”, karta pracy

Prawda-fałsz., karta pracy dodatkowa dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

VII Przebieg zajęć:

faza wprowadzająca:

- czynności organizacyjne: przywitanie, zaprezentowanie i przywitanie Gościa sprawdzenie obecności, ( 3’),

b) faza realizacyjna:

- przypomnienie tematu lekcji: nauczyciel rozpoczyna przypomnienie tematu zajęć dnia: (2’)

O kim dziś rozmawialiśmy?

Co wcześniej oglądaliśmy?

-Praca z podręcznikiem str. (5’)

Rozmowa z uczniami na temat tekstów przeczytanych przez nauczyciela:

-Kto z was chciałby opowiedzieć jak molo i Tropik trafiły do swoich rodzin?

-Jak Dorka pomaga Łucji?

-Co przydarzyło się Noskowi?

-Pokaz prezentacji multimedialnej „Psy w naszych rodzinach” (7’)

-krótka rozmowa z uczniami na temat prezentacji.

-rozwiązanie quizu

- „Co lubi każdy pies?”(zadanie w parach) Nauczyciel przypina na tablicy wydrukowaną fotografię psa dzieci otrzymują po 2–3 „kości” wycięte z papieru. Zadanie polega na napisaniu na nich odpowiedzi na pytanie: Co lubi każdy pies? (5’)

-Nauczyciel proponuje ćwiczenie interaktywne z zasobu multimedialnego, które pomoże dzieciom utrwalić wiadomości (uczniowie dopasowują czynności, jakie wykonują opiekując się pupilem, do odpowiednich pór dnia). (5’)

- Co wynika z posiadania psa?- karta pracy (zadanie w parach) .Uczniowie klasyfikują wyrazy i wyrażenia do dwóch grup. Jedna ...