Dodaj publikację
Autor
Joanna Błaszczyk
Data publikacji
2021-12-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
113

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja przedstawia projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego przygotowany przez opiekuna stażu. Projekt został opracowany w oparciu o realizację wymagań na nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (docx, 16,0 KB)

Podgląd treści

PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Dotyczy: Pani ………… - nauczyciela stażysty, zatrudnionej w Szkole Podstawowej………….

Opiekun stażu: mgr …………

Czas trwania stażu: 01.09.2020 r. – 31.05.2021r.

Pani……………., nauczycielka wychowania przedszkolnego w Szkole Podstawowej ……………………, ubiegająca się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie stażu rzetelnie spełniała wymagania oraz sumiennie wykonywała zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, zawarte w opracowanym i zmodyfikowanym przez siebie, konsultowanym z opiekunem stażu i zatwierdzonym przez Dyrektora Szkoły planie rozwoju zawodowego. Stażystka zapoznała się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznawała organizację, zadania i zasady funkcjonowania szkoły, w tym: przeanalizowała dokumentację szkolną i opanowała sposoby jej prowadzenia (dziennik zajęć, karty obserwacji cech rozwojowych dzieci). Zapoznała się ze Statutem Szkoły, Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania, regulaminami, planami oraz kalendarzem imprez i uroczystości. Poznała procedury i przepisy prawne dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy w szkole, m.in. poprzez uczestnictwo w szkoleniu BHP oraz kursie pierwszej pomocy przedmedycznej. Sporządzony został kontrakt między nauczycielem stażystą, a opiekunem stażu określający zasady współpracy, sposób wzajemnego komunikowania się i zakres obowiązków. Pani ………. w ciągu całego stażu doskonaliła umiejętność prowadzenia i analizowania zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, a w szczególności realizację podstawy programowej uczestnicząc raz w miesiącu w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu, a także prowadząc zajęcia w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora szkoły. Prowadziła konsultacje z opiekunem stażu omawiając zajęcia pod względem merytorycznym i metodycznym. Stażystka była otwarta na sugestie i wskazówki opiekuna stażu wprowadzając je do procesu dydaktycznego. Nauczycielka dokonywała oceny stopnia realizacji celów zajęć, ich przebiegu oraz potrafiła prawidłowo formułować wnioski wynikające z analizy przeprowadzonych zajęć. W pracy na co dzień stażystka wykorzystywała komputer do przygotowywania pomocy dydaktycznych, opracowania dokumentacji szkolnej i tej związanej z awansem zawodowym. Umiejętnie wykorzystywała narzędzia multimedialne i informatyczne podczas zajęć. Korzystając z programu Power Point przygotowała ciekawe i interesujące prezentacje multimedialne dla uczniów oraz nauczycieli. Pani …………. systematycznie wzbogacała swoją wiedzę na temat środowiska rodzinnego dzieci oraz ich problemów, wykorzystując w tym celu dialog z uczniami i ich rodzicami (prawnymi opiekunami) oraz obserwując ich zachowania w różnych sytuacjach na terenie szkoły i poza nią. Zdobyte informacje umożliwiły jej dokonanie właściwej oceny ich predyspozycji, zainteresowań, zaowocowały także nawiązaniem współpracy z pedagogiem szkolnym. Efektywnie i bezkonfliktowo współpracowała z członkami Rady Pedagogicznej. Wspólnie z opiekunem stażu dokonywała obserwacji cech rozwojowych dzieci, analizowała ich ...