Dodaj publikację
Autor
Edyta Pawul
Data publikacji
2021-12-29
Średnia ocena
5,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć imprezy integracyjnej dla przedszkolaków. Zajęcia muzyczno-ruchowe na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki wg Bati Strauss
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Komentarze

EwcikB, 2022-01-06, ocena:

Ciekawa propozycja zajęć.

Podgląd treści

Temat: „ Podróż do bajkowej krainy” – zajęcia muzyczno ruchowe.

Cele  ogólne:

- uwrażliwienie dzieci na piękno muzyki klasycznej,

- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,

- rozwijanie różnych form ekspresji: ruch, taniec, gra na instrumentach,

- iteracja grup przedszkolnych,

- doskonalenie motoryki dużej i małej, koordynacji wzrokowo ruchowej.

Cele operacyjne:

- umie bawić się przy muzyce,

- interpretuje ruchem muzykę,

- słyszy zmieniające się w utworze tempo i dynamikę,

- gra na instrumencie,

- współpracuje w zabawie z innymi,

- naśladuje czynności nauczyciela.

Metody:

- elementy metody Batii Strauss, improwizacja ruchowa, elementy Klanzy, relaksacja, słowne, praktycznego działania.

FORMY PRACY: zbiorowa,

Powitanie dzieci. Przedstawienie celu zajęć.

Każde dziecko przedstawia się, mówi, za jakiego bohatera bajkowego się przebrało

Zaproszenie do wspólnej zabawy - "Lot czarodziejskim dywanem do krainy baśni"- zabawa z chustą animacyjną.

Nauczyciel rozkłada chustę animacyjną- czarodziejski dywan. Zaprasza do zajęcia na niej miejsca, w celu przeniesienia się do krainy baśni, w której czekają niezwykłe zabawy i konkursy.

Wszystkie dzieci leżą na chuście, wykonują polecenia nauczyciela:

podnosimy jedną nogę, opuszczamy,

podnosimy drugą nogę opuszczamy,

podnosimy obie nogi, opuszczamy,

siadamy,

kładziemy się,

siadamy,

unosimy obie ręce do góry,

machamy rękoma,

obracamy się w prawo tak by dotknąć pleców kolegi,

kładziemy się plecami na koledze,

kładziemy głowę na plecach kolegi,

masujemy głowę koledze, który siedzi przed nami,

masujemy plecy koledze, który siedzi przed nami,

podnosimy ręce nad głowę,

machamy rękami na boki,

klaszczemy w dłonie nad głową,

rozkładamy ręce na boku naśladujemy samolot,

kładziemy się plecami na koledze,

klaszczemy w dłonie,

rozkładamy ręce na boku naśladujemy samolot,

zamykamy oczy i wyobrażamy sobie, że szybujemy,

oczy i witamy się w krainie baśni.

Opowieść nauczyciela, wstęp do zabawy w duchy.

W naszej bajce za górami za lasami był pewien zamek, wydawał się on bardzo stary zaniedbany i opuszczony. Sprawiał wrażenie, że nikt w nim nie mieszkał. Jednak przy odrobinie szczęści w zamku można było spotkać wesołe duszki, które uwielbiały straszyć i robić figle. (Dzieci dostają chusty - nauczyciel pokazuje jak straszą duszki). Zabawa ruchowa z chustami przy utworze Pizzicato-Polka.

Instrumentacja utworu - rozdajemy patyki do sushi i trójkąty. (Połowa gra, połowa tańczy z chustami).

Opowieść nauczyciela, wstęp do zabawy „Idzie pająk”.

Oprócz duszków zamek zamieszkiwały pajączki. Komnaty zamku były oplecione mnóstwem pajęczyn w każdym kącie zamku pajączki biegały po ścianach. Dzieci zamieniają się na chwile w takie małe pajączki i robią to, co nauczyciel.

Ilustracja ruchowa utworu.

Instrumentacja utworu.

pałeczki - idzie pająk idzie pająk idzie pająk siup

grzechotki- idzie pająk idzie pająk idzie pająk siup

pałeczki - idzie pająk idzie pająk idzie pająk ...