Dodaj publikację
Autor
Ewelina Lorent
Data publikacji
2021-12-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego - edukacja wczesnoszkolna
 Pobierz (docx, 38,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Ewelina Lorent

Nazwa Szkoły: Szkoła Podstawowa nr 368 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie

Zajmowane stanowisko: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Stopień zawodowy: Nauczyciel mianowany

Wykształcenie: Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2020 r.

Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 r.

CEL GŁÓWNY:

∙ Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

CEL SZCZEGÓŁOWY:

∙ rozwój osobisty,

∙ zdobywanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia zawodowego,

∙ podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych,

∙ realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

PODSTAWA PRAWNA

1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r. Nr 967).

2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.

3.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli

§ 8 ust. 3 pkt. 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin

Uwagi

1.

Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.

Stosowanie aktywizujących oraz innowacyjnych metod pracy: metoda projektu, metody badawcze, drama, elementy „bajkoterapii” we współpracy ze szkolnym psychologiem.

Organizacja i przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów, artystycznych, przedmiotowych, akcji, wystąpień itp. Rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych, recytatorskich i tanecznych dzieci. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach.

Organizowanie uroczystości, wycieczek szkolnych, dni poetyckich, czytelniczych, sportowych.

Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – wystawy prac plastycznych.

Cały okres stażu

2.

Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Opracowanie ogłoszeń, środków dydaktycznych na komputerze w formie wydruków, plakatów, prezentacji medialnych, wykorzystanie pomocy dostępnych na portalach edukacyjnych.

Wdrażanie uczniów do wysiłku intelektualnego, wydłużanie czasu koncentracji, aktywizowanie wychowanków poprzez gry i zabawy edukacyjne z wykorzystaniem tablicy multimedialnej i edukacyjnych portali internetowych m. in. Eduelo, pisupisu.pl, matzoo.pl, squla.

Organizowanie i prowadzenie zajęć artystycznych, czytelniczych, konstrukcyjnych, rozwijających różnorodne zainteresowania z wykorzystaniem rzutnika, tablicy multimedialnej, komputera.

Wykorzystywanie tablicy interaktywnej do zajęć rekreacji ruchowej, utrwalania wiadomości, odrabiania prac domowych, wyświetlania filmów edukacyjnych o różnorodnej tematyce np. przyrodniczych, kulturalnych, praca z multibookiem.

Cały okres stażu

3.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym.

Opracowanie planu współpracy z rodzicami.

Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami.

Konsultacje indywidualne z rodzicami.

Zajęcia otwarte dla rodziców.

Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie ...