Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Ewelina Lorent
Nazwa Szkoły: Szkoła Podstawowa nr 368 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie
Zajmowane stanowisko: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Stopień zawodowy: Nauczyciel mianowany
Wykształcenie: Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2020 r.
Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 r.
CEL GŁÓWNY:
∙ Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
CEL SZCZEGÓŁOWY:
∙ rozwój osobisty,
∙ zdobywanie wiedzy, umiejętności i doświadczenia zawodowego,
∙ podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych,
∙ realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018 r. Nr 967).
2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.
3.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli
§ 8 ust. 3 pkt. 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Lp.
Działania i zadania nauczyciela
Formy realizacji
Termin
Uwagi
1.
Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy.
Stosowanie aktywizujących oraz innowacyjnych metod pracy: metoda projektu, metody badawcze, drama, elementy „bajkoterapii” we współpracy ze szkolnym psychologiem.
Organizacja i przygotowanie uczniów do szkolnych i międzyszkolnych konkursów, artystycznych, przedmiotowych, akcji, wystąpień itp. Rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych, recytatorskich i tanecznych dzieci. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach.
Organizowanie uroczystości, wycieczek szkolnych, dni poetyckich, czytelniczych, sportowych.
Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – wystawy prac plastycznych.
Cały okres stażu
2.
Stosowanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.
Opracowanie ogłoszeń, środków dydaktycznych na komputerze w formie wydruków, plakatów, prezentacji medialnych, wykorzystanie pomocy dostępnych na portalach edukacyjnych.
Wdrażanie uczniów do wysiłku intelektualnego, wydłużanie czasu koncentracji, aktywizowanie wychowanków poprzez gry i zabawy edukacyjne z wykorzystaniem tablicy multimedialnej i edukacyjnych portali internetowych m. in. Eduelo, pisupisu.pl, matzoo.pl, squla.
Organizowanie i prowadzenie zajęć artystycznych, czytelniczych, konstrukcyjnych, rozwijających różnorodne zainteresowania z wykorzystaniem rzutnika, tablicy multimedialnej, komputera.
Wykorzystywanie tablicy interaktywnej do zajęć rekreacji ruchowej, utrwalania wiadomości, odrabiania prac domowych, wyświetlania filmów edukacyjnych o różnorodnej tematyce np. przyrodniczych, kulturalnych, praca z multibookiem.
Cały okres stażu
3.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym.
Opracowanie planu współpracy z rodzicami.
Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami.
Konsultacje indywidualne z rodzicami.
Zajęcia otwarte dla rodziców.
Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie ...