Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Historia z elementami kultury krajów frankofońskich i języka francuskiego”
Autor innowacji:
Rafał Korczak
Rodzaj innowacji:
programowa
Czas realizacji:
1 września 2021 r. – czerwiec 2022 r.
Miejsce realizacji:
Szkoła Podstawowa Nr 116 Im. Aleksego Rżewskiego w Łodzi
Zakres innowacji:
Uczniowie klasy VIa
Cele innowacji
Rozwój zdolności lingwistycznych.
Przygotowanie do zdobywania kolejnych szczebli edukacji z nauczaniem dwujęzycznym.
Wstępne osłuchanie się z językiem francuskim
Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych treści z podstawy programowej, zamiennie w dwóch językach.
Zastosowanie języka francuskiego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.
Poznanie podstawowych pojęć z historii powszechnej
I. Zasady innowacji
Innowacja przeznaczona jest do realizacji w szkole podstawowej w klasie VIa w ramach lekcji historii. Elementy języka francuskiego podczas zajęć, dotyczących historii powszechnej. Skierowana jest do uczniów chcących rozpocząć w przyszłości naukę języka francuskiego. Zainteresowanych nie tylko językiem, ale i szeroko pojętą kulturą Francji, którzy chcą kontynuować naukę języka francuskiego w klasie VII. Uwzględnia ona założenia obowiązującej podstawy programowej do historii oraz wzbogaca ją o nowe elementy z języka francuskiego, kultury i historii Frankofonów. Realizacja innowacji nie wymaga od jej uczestników znajomości języka francuskiego.
II. Spodziewane efekty
Oczekiwane efekty
- dla ucznia:
Pogłębienie zdolności lingwistycznych;
Poznanie wiedzy o kulturze krajów frankofońskich.
- dla szkoły:
wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych;
budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o językowy rozwój swoich wychowanków;
podniesienie jakości pracy szkoły.
III. Sposób ewaluacji
Ewaluacja końcowa nastąpi w czerwcu 2022 r. i będzie stanowiła informację zwrotną dla prowadzącego na temat celowości przeprowadzania tego rodzaju innowacji w przyszłości. Wyniki ewaluacji końcowej zostaną opracowane oraz zaprezentowane uczniom, ich rodzicom oraz radzie pedagogicznej.
Ewaluacji podlegać będą:- stopień realizacji działań zaplanowanych w ramach innowacji;- skuteczność metod i form pracy w zdobywaniu wiedzy przez uczniów i kształtowaniu ich umiejętności oraz postaw;- stopień atrakcyjności i użyteczności zajęć dla uczestników.
-Narzędzia służące do ewaluacji:- rozmowy z uczniami;- obserwacja pracy i zaangażowania uczestników innowacji;- ankieta skierowana do uczniów.
----------------------------- --------------------------
Podpis nauczyciela Podpis Dyrektora