Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE II A OSM II ST.
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Wychowawca: Magdalena Baranowicz
TREŚCI
DZIAŁANIA, FORMY SPOSOBY REALIZACJI
TEMATY
OSOBY ODPOWIEDZIALNE
TERMINY
SFERY
Funkcjonowanie w społeczności szkolnej.
BHP w miejscu przebywania.
Zasady zachowania się w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia.
Integracja z grupą rówieśniczą.
Komunikacja interpersonalna: elementy rozmowy, korzyści płynące z planowania rozmowy, zrozumienie celów rozmowy, ćwiczenie budowania złożonej rozmowy tj. dyskusja.
Konflikty - czym są, co leży u ich podstaw, w jaki sposób można je rozwiązywać.
Mediacje jako sposób pokojowego rozwiązywania konfliktów.
Przeciwdziałanie przemocy i agresji, presji i manipulacji.
Kompetencje społeczne i interpersonalne.
Pomoc koleżeńska
Zapoznanie ze Statutem Szkoły, prawami i obowiązkami ucznia.
Wybory samorządu klasowego.
Zapoznanie z zasadami funkcjonowania szkoły.
Integracja z nowym zespołem klasowym:
- imprezy klasowe-
-udział w wyborach na przewodniczącego samorządu szkolnego
- udział w konkursach
- udział w zbiórkach charytatywnych
Poznanie idei porozumienia bez przemocy – z wykorzystaniem mediacji.
Zapoznanie z zasadami dobrej komunikacji – wykorzystywanie ich z zainscenizowanych sytuacjach.
Poznanie teorii związanej z mediacją – jako formą kształtowania i doskonalenia umiejętności personalnych; wykorzystywanie poznanych metod w praktyce – drama, prowadzenie i uczestniczenie w mediacji. Przygotowanie gazetek/ulotek dotyczących mediacji. Ewaluacja podjętych działań.
Zapoznanie ze Statutem Szkoły, Procedurami bezpiecznego pobytu dziecka w Zespole Szkół Muzycznych.
Wybór samorządu klasowego.
Nasza grupa działa wspólnie.
Dzień Chłopaka w naszej klasie.
Dzień Kobiet w naszej klasie.
Mediacje szkolne sposobem pokojowego rozwiązywania konfliktów
Zrozumieć konflikt cz. I
Zrozumieć konflikt cz. II
Kategorie konfliktów
Konflikt niejedno ma rozwiązanie
Pogadajmy o gadaniu.
Symulacja mediacji - konflikt szkolny.
Symulacja mediacji - Andrzej i Mikołaj (mobbing)
Negocjacje - czyli jak rozwiązywać sytuacje trudne?
Czym są potrzeby i jak je wyrażać?
wychowawca
wychowawca
wychowawca
samorząd klasowy
wychowawca, samorząd klasowy
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
psycholog szkolny
wrzesień
wrzesień
październik
marzec
wrzesień
październik
październik
listopad
listopad
listopad
kwiecień
kwiecień
maj
maj
Intelektualna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Społeczna
Symbole i tradycje narodowe.
Postawa patriotyczna i obywatelska.
Uniwersalne wartości moralno-etyczne.
System wartości człowieka.
Pomoc słabszym i potrzebującym.
Organizacja akcji charytatywnych.
Edukacja proekologiczna.
Zwiększenie świadomości na temat ekologicznych skutków niewłaściwego składowania oraz segregowania odpadów.
Raport Żyjącej Planety.
Cele zrównoważonego rozwoju.
Środowiskowe, społeczne, polityczne i biznesowe konsekwencje ludzkich zachowań.
Różnorodność biologiczna.
Związek pomiędzy pandemią COVID-19 a eksploatacją dzikiej przyrody.
Nabywanie umiejętności wyrażania uczuć.
Dostrzeganie własnych kompleksów, blokad uczuć i analizowanie przyczyn ich powstawania.
Uświadomienie roli przyjaźni i miłości w życiu każdego człowieka.
Uświadomienie uczniom roli rodziny w ich życiu. Tradycje rodzinne.
Udział ...