Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadzący: Arkadiusz Podlaski
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Data: 19.01.2022r.
Temat lekcji: Rozwijanie kreatywnych postaw i logicznego myślenia w grach i zabawach.
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Klasa: VII b
Liczba ćwiczących: 25
Cele: Kształtowanie kreatywnych postaw, rozwijania wyobraźni i logicznego myślenia.
Zadania realizowane w zakresie:
Umiejętności i sprawności:
Uczeń:
- rozwija swoją zwinność, siłę oraz szybkość
- rozwija szybką reakcję i logiczne myślenie
Wiadomości:
Uczeń:
- zna zasady współzawodnictwa
- wie jak ważny dla zdrowia jest ruch
Postaw:
Uczeń:
- uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach
- uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.
Przybory: grzybki, materace, pachołki, piłki, ławeczki, tablica do liczenia punktów, piłki do koszykówki, stoper, skakanki
Tok lekcji
Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy
Dozowanie
Metody i formy organizacyjne
Wskazówki organizacyjno-metodyczne
I Część wstępna
Czynności organizacyjno-porządkowe
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności podanie zadania,
„Berek w leżeniu”
Na sygnał prowadzącego, berek goni uciekających, starając się kogoś dotknąć. Dotknięta przez berka osoba goni.
Uczniowie ustawieni w okręgu wykonują dowolne ćwiczenia.
3 min
5 min
7 min
M: pogadanka
F: szereg
M: zabawowo- klasyczna
F: koło
M: naśladowczo – ścisła
F: koło
Zbiórka uczniów w dwuszeregu,
Prowadzący wyznacza berka i uciekającego oraz czuwa nad bezpieczeństwem zabawy. Pozostałe osoby ustawione w parach leżąc po okręgu. Uciekający kładzie się obok dowolnej pary, osoba z przeciwnej strony staje się uciekającym.
Ustawienie na obwodzie koła. Każda osoba wykonuje dowolne ćwiczenie. 10 powtórzeń lub sekund danego ćwiczenia.
II Część Główna
Gra z kozłowaniem
Gra na czworakach
Zabawa bieżna
Gra skoczna
Gra zwinnościowa
„Wyścig z kozłowaniem”
Na sygnał startu pierwsi zawodnicy z drużyn z pozycji stojąc kozłują piłkę po slalomie w obie strony.
„Wyścig”
Na sygnał startu pierwsi zawodnicy z drużyn przechodzą do podporu tyłem i w tej pozycji poruszają się w kierunku pachołka z piłką. Wraca tocząc piłkę.
„Wyścig sztafet”
Zawodnicy biegną do pachołka okrążają go i wracają, zmieniają się przez klepnięcie w dłoń. Zadaniem dodatkowym jest gra w „kółko i krzyżyk”
Skoki przez ławeczkę. Pierwsza osoba skacze przez ławeczkę w podporze (minimum 4 skoki) Na końcu każda drużyna ma ułożone pomieszane „grzybki” Zadaniem jest ułożenie 5 rzędów po 4 grzybki w jednakowym kolorze.
„Grząski grunt”
Przejście po materacach do pachołka. Każda drużyna ma 4 materace
3 min
4 min.
5 min.
5 min
5 min
M: zadaniowa
F: rzędy
M: zadaniowa
F: rzędy
M: zadaniowa
F: zespołowa
M: zadaniowa
F: zespołowa
M: zadaniowo
F: zespołowa
Podzieleni na dwa równe zespoły, stoją w rzędach jeden za drugim, odległość ...