Dodaj publikację
Autor
Arkadiusz Podlaski
Data publikacji
2022-01-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wychowania fizycznego
 Pobierz (docx, 23,9 KB)

Podgląd treści

Prowadzący: Arkadiusz Podlaski

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Data: 19.01.2022r.

Temat lekcji: Rozwijanie kreatywnych postaw i logicznego myślenia w grach i zabawach.

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Klasa: VII b

Liczba ćwiczących: 25

Cele: Kształtowanie kreatywnych postaw, rozwijania wyobraźni i logicznego myślenia.

Zadania realizowane w zakresie:

Umiejętności i sprawności:

Uczeń:

- rozwija swoją zwinność, siłę oraz szybkość

- rozwija szybką reakcję i logiczne myślenie

Wiadomości:

Uczeń:

- zna zasady współzawodnictwa

- wie jak ważny dla zdrowia jest ruch

Postaw:

Uczeń:

- uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach

- uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.

Przybory: grzybki, materace, pachołki, piłki, ławeczki, tablica do liczenia punktów, piłki do koszykówki, stoper, skakanki

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy

Dozowanie

Metody i formy organizacyjne

Wskazówki organizacyjno-metodyczne

I Część wstępna

Czynności organizacyjno-porządkowe

Zabawa ożywiająca

Ćwiczenia kształtujące

Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności podanie zadania,

„Berek w leżeniu”

Na sygnał prowadzącego, berek goni uciekających, starając się kogoś dotknąć. Dotknięta przez berka osoba goni.

Uczniowie ustawieni w okręgu wykonują dowolne ćwiczenia.

3 min

5 min

7 min

M: pogadanka

F: szereg

M: zabawowo- klasyczna

F: koło

M: naśladowczo – ścisła

F: koło

Zbiórka uczniów w dwuszeregu,

Prowadzący wyznacza berka i uciekającego oraz czuwa nad bezpieczeństwem zabawy. Pozostałe osoby ustawione w parach leżąc po okręgu. Uciekający kładzie się obok dowolnej pary, osoba z przeciwnej strony staje się uciekającym.

Ustawienie na obwodzie koła. Każda osoba wykonuje dowolne ćwiczenie. 10 powtórzeń lub sekund danego ćwiczenia.

II Część Główna

Gra z kozłowaniem

Gra na czworakach

Zabawa bieżna

Gra skoczna

Gra zwinnościowa

„Wyścig z kozłowaniem”

Na sygnał startu pierwsi zawodnicy z drużyn z pozycji stojąc kozłują piłkę po slalomie w obie strony.

„Wyścig”

Na sygnał startu pierwsi zawodnicy z drużyn przechodzą do podporu tyłem i w tej pozycji poruszają się w kierunku pachołka z piłką. Wraca tocząc piłkę.

„Wyścig sztafet”

Zawodnicy biegną do pachołka okrążają go i wracają, zmieniają się przez klepnięcie w dłoń. Zadaniem dodatkowym jest gra w „kółko i krzyżyk”

Skoki przez ławeczkę. Pierwsza osoba skacze przez ławeczkę w podporze (minimum 4 skoki) Na końcu każda drużyna ma ułożone pomieszane „grzybki” Zadaniem jest ułożenie 5 rzędów po 4 grzybki w jednakowym kolorze.

„Grząski grunt”

Przejście po materacach do pachołka. Każda drużyna ma 4 materace

3 min

4 min.

5 min.

5 min

5 min

M: zadaniowa

F: rzędy

M: zadaniowa

F: rzędy

M: zadaniowa

F: zespołowa

M: zadaniowa

F: zespołowa

M: zadaniowo

F: zespołowa

Podzieleni na dwa równe zespoły, stoją w rzędach jeden za drugim, odległość ...