Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Data: 19.03.2021
Czas trwania: 3,5 h
Miejsce pracy: świetlica szkolna
Prowadząca: mgr Magdalena Zadęcka
Ilość uczniów:
Temat zajęć: Zwiastuny wiosny
Cele zajęć:
- rozwijanie spostrzegawczości u uczniów
- poznanie zwiastunów wiosny
- nazywanie poszczególnych zwiastunów wiosny, opisywanie ich
- wytworzenie pozytywnych relacji między uczniami, atmosfery wzajemnej życzliwości, bezpieczeństwa i zaufania
- wykonanie pracy plastycznej „wiosenny kwiat”
- układanie prostych gier (dobieranie w pary takich samych elementów)
- budzenie i rozwijanie wyobraźni muzycznej, werbalnej, plastycznej
- gra na instrumentach perkusyjnych
- kształcenie koordynacji wzrokowo-słuchowej
- zachęcanie uczniów do podejmowania aktywności
Formy pracy: grupowa, indywidualna
Metody pracy:
- aktywizujące, stymulujące,
- czynne: samodzielnych zadań stawianych do wykonania
- słowne: instrukcja, objaśnienie, rozmowa
- percepcyjne: obserwacji i pokazu
- elementy arteterapii
- elementy muzykoterapii
Środki dydaktyczne:
- płyta CD z piosenkami o tematyce wiosennej, odtwarzacz CD, kwiaty (z papieru, bibuły oraz drewniane ), bocian, koszyk z kwiatami, motyl, bazie,bazie, biedronka z papieru, pszczoła z papieru, emblematy wiosny (kwiaty), szpilki, karty pracy „wiosenny kwiat”, papier kolorowy, klej, flamastry, instrumenty muzyczne, napisy pór roku, układanka 4 pory roku, gra „Poznajemy miesiące i pory roku”, gra „Dopasuj przedmioty”, Puzzle
Przebieg zajęć:
Przywitanie z uczniami. Wprowadzenie do tematu zajęć.
Zabawa w poszukiwaczy zwiastunów wiosny (uczniowie szukają ukrytych w Sali przez nauczyciela oznak wiosny- kwiaty, bocian, motyl, biedronka, pszczoła). Wspólne oglądanie odnalezionych skarbów wiosny, nazywanie, opisywanie.
Znajomość pór roku (układanie ich w odpowiedniej kolejności).
Rozdanie każdemu uczniowi emblematu wiosny- kwiatka.
Praca plastyczna „wiosenny kwiat”- wydzieranka z papieru kolorowego.
Prezentacja wykonanych prac, omówienie ich, umieszczenie na tablicy.
Wspólne muzykowanie, granie na instrumentach perkusyjnych przy piosenkach o tematyce wiosennej.
Zabawa „Zgadnij co to?”- nauczyciel chowa do worka zwiastuny wiosny wykorzystane na początku zajęć, zadaniem uczniów jest wylosowanie jednego z nich i odgadnięcie co to jest (za pomocą dotyku).
Gry i zabawy stolikowe – „Układanka 4 pory roku”, gra „Poznajemy miesiące i pory roku”, „Dopasuj przedmioty”, puzzle (zróżnicowany stopień trudności)
Słodka nagroda za prace na zajęciach.
Pożegnanie.